Dag Romée,
De genoemde kennispagina had ik nog nooit gezien. Schande he? Het zou wel kunnen zoals jij voorstelt, maar toen zijn slechts 82 reacties verwerkt. Dat lijkt voor een forum wel veel, maar op 5000 imkers is het veel te weinig voor enig inzicht.
Daarom dacht ik een voorzet te doen en na plausibele reacties J of N te veranderen dan wel te handhaven. Ik verwacht hier geen tientallen reacties, maar wel enkele die meer inzicht zullen bieden.
Groetend, Albert
Afgezien van de incidentele vragenlijstjes en omzetgegevens van de beroepsmatige bijenhouderij, zijn er weinig poging ondernomen om over een langere periode kengetallen te verzamelen.
Ik ben er een voorstander van dat daar meer aandacht aan besteed wordt. Met name om trends te signaleren en daar waar mogelijk standpunten cijfermatig te onderbouwen.
De pilot werd twee jaar geleden niet onder 5000 imkers gehouden, maar onder een beperkte groep deelnemers aan het Imkerforum, en daarnaast een enkeling die het op een afdelingsavond invulde, op aandrang van met name Jelte Pieter Dijkstra. Wat mij betreft was de respons voor een pilot heel behoorlijk.
De betekenis zal in de loop der jaren toenemen, tenminste als mensen de moeite nemen om een vragenlijst in te vullen.
Het begint klein, maar hoeft het niet te blijven, vind je niet?
Romée