Geeft acht!!

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Plaats reactie
Huib Koel
Contacteer:

Geeft acht!!

Bericht door Huib Koel »

Tengevolge van den Europeeschen oorlog, waardoor het timmerhout en alle andere grondstoffen, geweldig in prijs zijn gestegen, zijn wij noodgedwongen, de prijzen van onze artikelen en bijenkasten, in de Prijscourant van 1914 voorkomende, met tien procent te verhoogen.

Keltings Bijenpark te Santpoort.

een advertentie in het Januari-nummer van "Maandschrift voor Bijenteelt" Jaargang 1915

Huib Koel :cool:
Imkerij Westland
Contacteer:

Re: Geeft acht!!

Bericht door Imkerij Westland »

Huib,
Gaat een eventuele 2e Golf-oorlog, ook een negatief effect op de prijzen van bijenkasten hebben?
Of houdt het op bij het duurder worden van de honingslingers waar enige smeermiddelen in gebruikt worden?
:)
Huib Koel
Contacteer:

Re: Geeft acht!!

Bericht door Huib Koel »

Ik denk dat je met bijenwas ook de honingslinger wel kunt smeren!
Maar ik vond het wel opmerkelijk dat ik bezig was met scannen van allerlei berichten omtrent de gevolgen van mobilisatie in 1915 en bijna 90 jaar verder is de situatie niet anders.

Een ander bericht is dat men voordrachten ging houden omtrent het bijenhouden. Dit deed men o.a. in het Militair Tehuis in Brielle (feb 1915), door dhr. Vrij (what's in a name?)
Dit om hen enige afleiding te geven.... dus wellicht moeten er ook een paar imkers richting de golf.

Huib Koel :cool:
Plaats reactie