Koninginnen aan de leg
-
- Contacteer:
Koninginnen aan de leg
Vandaag 15 mini's terug van Ameland. Resultaat goed te noemen 12 moeren goed aan de leg.
Groet JOhan Borgeld
Groet JOhan Borgeld
Re: Koninginnen aan de leg
Hallo Johan.
Gefeliciteerd.
Bij mij zijn ale vier de moertjes aan de leg. Volgend jaar weer.
Groeten Jack
Gefeliciteerd.
Groeten Jack
-
- Contacteer:
Hoi Jack,
Jij ook gefeliciteerd en dat de dames het maat goed mogen doen.
groet Johan
Jij ook gefeliciteerd en dat de dames het maat goed mogen doen.
groet Johan
- hans hoogendoorn
- Contacteer:
[quote="jack"]
Hallo Johan.
Gefeliciteerd.
Groeten Jack
[/quote]
Johan, Jack en de anderen ....
Het was weer een gezellig treffen daar op de pier. Mijn Ameland-volkjes zijn inmiddels ook weer thuis. Ze reageren lekker harmonisch, 3 zijn zeker goed aan de leg, 2 mogelijk iets minder heftig en 1 weet ik niet zeker. Heb ik gemeten met 'handoplegging' op het plastic afdek-kleedje. [:)]
... Dwz. lekker warm, warm en beetje warm.
Door het plastikje kon ik (nog) geen gesloten broed ontdekken. Bij beter vliegweer til ik het op ....
Ik ben dik tevreden. De volkjes hadden van mij wel wat groter gemogen [8D]. Daarom heb ik de mini's eerst maar op een tegel geplaatst ipv op de tochtige pallet (voor de warmte).
Groeten van Hans
(uit het noorden)
Hallo Johan.
Gefeliciteerd.
Groeten Jack
[/quote]
Johan, Jack en de anderen ....
Het was weer een gezellig treffen daar op de pier. Mijn Ameland-volkjes zijn inmiddels ook weer thuis. Ze reageren lekker harmonisch, 3 zijn zeker goed aan de leg, 2 mogelijk iets minder heftig en 1 weet ik niet zeker. Heb ik gemeten met 'handoplegging' op het plastic afdek-kleedje. [:)]
... Dwz. lekker warm, warm en beetje warm.
Door het plastikje kon ik (nog) geen gesloten broed ontdekken. Bij beter vliegweer til ik het op ....
Ik ben dik tevreden. De volkjes hadden van mij wel wat groter gemogen [8D]. Daarom heb ik de mini's eerst maar op een tegel geplaatst ipv op de tochtige pallet (voor de warmte).
Groeten van Hans
(uit het noorden)
Beetje warm :misschien alleen eitjes?
-
- Contacteer:
De mini's waren van Hans, Hennie en van mij.
Groet Johan
Groet Johan
- hans hoogendoorn
- Contacteer:
[quote="jack"]
[/quote]
daar ga ik ook van uit.
gelet op de harmonie.
[/quote]
daar ga ik ook van uit.
gelet op de harmonie.
- Kroese
- Imker sinds: 1977
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
Allemaal geluk gewenst met jullie Ameland moertjes.
Ikzelf had er 6 van de 8 met gesloten broed zitten. Moer nr. 7 zat opgesloten in de voerbak. Zag toch kans om over het roostertje te kruipen. Moer 8 is nooit meer thuis gekomen, ondanks de mooi gebouwde raatjes. Aan het weer heeft het niet kunnen liggen.
Ik heb ze vandaag direkt in iets grotere volkjes ingevoerd, zodat de moeren weer ruimte hebben om te leggen. In de apidea hadden ze geen ruimte meer om te leggen. Ze kunnen zelfs eruit zwermen. Ik doe zodra ze thuis komen er een moer roostertje voor, om te voorkomen dat ze eruit kan.
Die Mini Plus kastjes zijn leuke ruime eenheden, waar de moer welliswaar met veel meer bijen beter uit de voeten kan, voor een wat langere periode.
Enne Hans Hoogendoorn ? vond je vrouw het niet te warm worden in bed met al die maagdelijke UG "DAMES"
Ps voor info over nieuwe UG moertjes, zie:
http://www.bijenhouden.nl/forum/topic.asp?TOPIC_ID=5048
Met vriendelijke groeten,
Hennie Kroese
Apeldoorn
http://home.hetnet.nl/~kroese/ (homepage)
http://home.hetnet.nl/~buckfast/ (pedigrees)
Ikzelf had er 6 van de 8 met gesloten broed zitten. Moer nr. 7 zat opgesloten in de voerbak. Zag toch kans om over het roostertje te kruipen. Moer 8 is nooit meer thuis gekomen, ondanks de mooi gebouwde raatjes. Aan het weer heeft het niet kunnen liggen.
Ik heb ze vandaag direkt in iets grotere volkjes ingevoerd, zodat de moeren weer ruimte hebben om te leggen. In de apidea hadden ze geen ruimte meer om te leggen. Ze kunnen zelfs eruit zwermen. Ik doe zodra ze thuis komen er een moer roostertje voor, om te voorkomen dat ze eruit kan.
Die Mini Plus kastjes zijn leuke ruime eenheden, waar de moer welliswaar met veel meer bijen beter uit de voeten kan, voor een wat langere periode.
Enne Hans Hoogendoorn ? vond je vrouw het niet te warm worden in bed met al die maagdelijke UG "DAMES"

Ps voor info over nieuwe UG moertjes, zie:
http://www.bijenhouden.nl/forum/topic.asp?TOPIC_ID=5048
Met vriendelijke groeten,
Hennie Kroese
Apeldoorn
http://home.hetnet.nl/~kroese/ (homepage)
http://home.hetnet.nl/~buckfast/ (pedigrees)
- hans hoogendoorn
- Contacteer:
[quote="Kroese"]
[/quote]
Te warm was niet het woord .....
maar ze raad het iedereen aan !
groeten en onze complimenten voor je moertjes.
o.a. goed vitaal.
Hans (en Elly)
ook namens Johan en Hennie.

Te warm was niet het woord .....
maar ze raad het iedereen aan !
groeten en onze complimenten voor je moertjes.
o.a. goed vitaal.
Hans (en Elly)
ook namens Johan en Hennie.
Goedemorgen Johan,Hans en Hennie,
Bij mij zijn er 7 van de 10 aan de leg en hebben broed in alle stadia.Hopelijk gaat het met de tweede zending net zo goed dan ben ik dik tevreden.Hans misschien moet je nog even je beruchte "zonnedans" uitvoeren dan komt het zeker goed.[8D]
Vriendelijke groet,
Dennis van Randen
Bij mij zijn er 7 van de 10 aan de leg en hebben broed in alle stadia.Hopelijk gaat het met de tweede zending net zo goed dan ben ik dik tevreden.Hans misschien moet je nog even je beruchte "zonnedans" uitvoeren dan komt het zeker goed.[8D]
Vriendelijke groet,
Dennis van Randen