in ZAnder lees ik dat je de ruimte voor de stal met (kolen)slakken
kunt bestrooien-ik denk dat zwarte spul neemt de (zonne)warmte op
"accumuleert"en geeft weer terug-lijkt me prima-zijn lavakorrels
ook bruikbaar?of gewoon (zwarte) tegels leggen?(kan ik ook schoon boenen als er rotzooi op ligt)
grond voor de bijenstal
Moderator: Hans van der Post.
-
- Contacteer:
Re: grond voor de bijenstal
Hallo bertil,
Wat wordt er bedoeld met (kolen)slakken? Bij houtskool kan ik mij nog iets voorstellen wat ontsmetting betreft. Dat het echter een groot verschil gaat maken, betwijfel ik.
Wat de zwarte kleur betreft: In het voorjaar "kan" dit een klein voordeel geven qua temperatuur. In volle zomer denk ik dat het eerder een groot nadeel zal zijn. Bijen hebben dan al moeite genoeg om de kasten koel te houden.
Lavakorrels zullen het opruimen van dode bijen voor de kasten alleen maar bemoeilijken. Wil je voor je kasten "verharden" denk ik dat een gewone lichte en vorstbestendige tegel een beter alternatief is.
mvg
Theo
Wat wordt er bedoeld met (kolen)slakken? Bij houtskool kan ik mij nog iets voorstellen wat ontsmetting betreft. Dat het echter een groot verschil gaat maken, betwijfel ik.
Wat de zwarte kleur betreft: In het voorjaar "kan" dit een klein voordeel geven qua temperatuur. In volle zomer denk ik dat het eerder een groot nadeel zal zijn. Bijen hebben dan al moeite genoeg om de kasten koel te houden.
Lavakorrels zullen het opruimen van dode bijen voor de kasten alleen maar bemoeilijken. Wil je voor je kasten "verharden" denk ik dat een gewone lichte en vorstbestendige tegel een beter alternatief is.
mvg
Theo
Re: grond voor de bijenstal
ok.het worden gewone tegels,die ik bij mijn vorige stal ook had en ik
denk dat de kasten niet op het randje van de stal-een kleine
"val"ruimte om weer op te krabbelen voldoet dan
denk dat de kasten niet op het randje van de stal-een kleine
"val"ruimte om weer op te krabbelen voldoet dan