Beginner der beginners

Praktijk-onderwerpen.

Moderator:Hans van der Post.

ben lamberigts
Berichten:1
Lid geworden op:do 30 mar 2006, 19:34
Contacteer:
Beginner der beginners

Bericht door ben lamberigts » vr 23 jun 2006, 23:59

Beste mensen

Mijn naam is ben en ik zou graag beginnen met de imker hobby. ik ben al naar de bib geweest maar daar waren geen boeken en ook op internet is zeer weinig te vinden voor een beginner. Er zijn wel veel dingen over bijen te vinden maar niet echt de basis die je moet weten. ik denk aan vragen zoals: Kan je met 1 bak beginnen, wat heb je allemaal echt nodig om te beginnen en honing te krijgen, hoe gaat dit in zijn werk, moet je koninginnen kopen of komen ze vanzelf, moet je altijd bescherming dragen?

Graag zou ik op deze vragen een paar antwoorden hebben. of misschien een boek of een site waar meer op te vinden is.

Dank bij voorbaat

Mvg Ben

Gebruikersavatar
Hans van der Post.
Moderator
Berichten:8258
Lid geworden op:di 21 nov 2000, 00:00
Imker sinds:1962
Aantal volken:4
Bijenras(sen):F1 carnica VSH
Locatie:Oegstgeest
Contacteer:

Re: Beginner der beginners

Bericht door Hans van der Post. » za 24 jun 2006, 00:11

Ben een andere bib zoeken er zijn geweldige boeken te vinden. Verder zou ik eens naar de grintweg in Wageningen gaan daar zijn boeken en materialen te vinden om de "hobby" bijenhouden te beginnen.
Hans

Gebruikersavatar
Ati
Berichten:201
Lid geworden op:vr 18 feb 2005, 16:52
Imker sinds:2003
Locatie:Nederland
Contacteer:

Re: Beginner der beginners

Bericht door Ati » za 24 jun 2006, 01:31

Ben, is er bij jou in de buurt niet een imkersvereniging? Door het hele land worden bij plaatselijke afdelingen van verenigingen cursussen georganiseerd. Ik kan het je aanraden.

Lezen is ook niet verkeerd. Op http://www.boekwinkeltjes.nl wordt bijvoorbeeld het een en ander aangeboden van Speelziek:

-Beste bijen hoe leer ik jullie kennen. Cursusboek voor de moderne bijenteelt (5,50 euro)

-Werkboek bijenhouden (10 euro)

-Imker encyclopedie (onmisbaar!) (18 euro)

Dit alles tweedehands. Nieuwe boeken in de boekhandel zijn er uiteraard ook. Maar een cursus volgen en met een groepje beginners om elkaars (en je eigen) fouten lachen, is ook heel nuttig.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 gasten