bij het onderwerp blijven

Wensen voor de toekomst van het imkerforum, vragen over hoe het werkt, en dingen die fout gaan.
Romée van der Zee
Contacteer:

bij het onderwerp blijven

Bericht door Romée van der Zee »

Het valt mij op dat regelmatig reeksen afdwalen van het onderwerp waar het aanvankelijk om begonnen was. Dat is begrijpelijk, want net zoals in een goed gesprek, roept de ene vraag weer een andere op en associeer je zo naar op zichzelf interessante aanverwante onderwerpen. Probleem is echter dat op hetzelfde moment nog een paar gelijksoortige associatieve gesprekken plaatsvinden. Het gevolg is dat b.v. over de oorzaken van bijensterfte tegelijkertijd in drie verschillende reeksen geschreven wordt. Ook de discussie tussen Henk vd Scheer en mij over de toekenning van onderzoeksgelden zat verstopt in een reeks over een column van Hanna Bijs.
Het gevaar is dat het wat chaotisch wordt en later moeilijk terug te vinden. Ik denk daarom dat het beter zou zijn als schrijvers, ikzelf inbegrepen, wat meer '˜on topic' zouden blijven en zonodig een nieuwe reeks beginnen. Af en toe afdwalen is natuurlijk niet te vermijden en soms noodzakelijk maar op dit moment leidt het soms tot verdwalen ten koste van het onderwerp. Bij het onderwerp blijven is op de eerste plaats een verantwoordelijkheid van iedereen zelf, maar misschien kan de rubrieksbeheerder hierin ook een stimulerende rol vervullen.
Romée

monitoring bijen en imkers op: http://www.beefriends.org
Plaats reactie