Voerbak
Moderator: Hans van der Post.
Voerbak
Weet iemand hoe ik een voerbak met heel veel propolis kan schoonmaken.
Abdurr Inanc
Abdurr Inanc
Re: Voerbak
Die vraag heb ik ook voor een tijdje geleden gesteld kijk maar eens naar het onderwerp (Propolis verwijderen met wat voor middel?) dat staat op pagina 4.
Heb bijna alles geprobeerd behalve ethanol en of houtgeest oplossing het werkt allemaal niet[xx(]
Roeland
Heb bijna alles geprobeerd behalve ethanol en of houtgeest oplossing het werkt allemaal niet[xx(]
Roeland
-
- Contacteer:
Mij stoort propolis niet, als het niet in de weg zit, het is desinfecterend etc.
Maar volgens mij heb je er alleen last van als je de bakken veel te lang leeg op laat staan.
Dirk
dertiende
Maar volgens mij heb je er alleen last van als je de bakken veel te lang leeg op laat staan.
Dirk
dertiende
-
- Contacteer:
Nadat de bijen het wintervoer hebben opgenomen neem ik mijn voeder bakken weg, leg ze in een vat doe er water op en ook een aantal liter (2a3liter)eau de javel of bleekwater,laat de voederbakken daar een tweetal weken inliggen even met een borsteltje over wrijven en daarna goed afspoelen in zuiver water en ze zien er als nieuw uit.
Deze bakken zijn dus blijven liggen met propolis. Ik heb het zelfs in de vaatwasser gedaan, zonder veel resultaat.
Abdurr Inanc
Abdurr Inanc
-
- Contacteer:
Grove stukken wegsteken met plamuurmes en de laatste restjes met een doek en spiritus wegpoetsen.
Jan
Jan
Grove stukken zijn weg, het gaat om de achtergbleven restjes en met name aan de onderkant en in de bak. Deze gaan dus niet weg, ook niet met spiritus.
Abdurr Inanc
Abdurr Inanc
-
- Contacteer:
hummm, dan moeten we de adviezen van Antione eens gaan opvolgen...