Nieuweling
Nieuweling
Hi allemaal,
Ik ben Esther en woon in Kerkrade, Zuid-limburg.
Volgend voorjaar krijg ik mijn eerste bijenvolk.
Dit volk krijg ik van een bevriende imker, waar zij
nu overwinteren.
Mijn vraag: Is er misschien een cursus of bijeenkomst
voor beginners bij mij in de buurt?
Ik ben Esther en woon in Kerkrade, Zuid-limburg.
Volgend voorjaar krijg ik mijn eerste bijenvolk.
Dit volk krijg ik van een bevriende imker, waar zij
nu overwinteren.
Mijn vraag: Is er misschien een cursus of bijeenkomst
voor beginners bij mij in de buurt?
- Bart de Coo
- Moderator
- Imker sinds: 2003
- Aantal volken: 15
- Bijenras(sen): Bastaard
- Contacteer:
Re: Nieuweling
Esther,
Zeer hartelijk welkom in de rijen van de imkers, een bizar, maar kleurrijk volkje.
Beginnerscursussen beginnen altijd in het (zeer) vroege voorjaar. Ergens in februari of in maart is dan de eerste theoriebijeenkomst en dan volgt ergens begin april de 'voorjaarsinspectie' en zo het seizoen rond. Je bent dus mooi op tijd met je speurtocht.
Mijn advies: word lid van de dichtstsbijzijnde imkersvereniging, zodat je het maandblad Bijenhouden ontvangt. In dat tijdschrift worden geloof ik vanaf het januarinummer advertenties geplaatst voor allerlei cursussen, waaronder beginnerscursussen. Die advertenties zie je ook wel eens op dit forum, maar in Bijenhouden staan er veel meer. De rest wijst zich vanzelf.
Veel succes ermee!
Groet,
Bart de Coo
Zeer hartelijk welkom in de rijen van de imkers, een bizar, maar kleurrijk volkje.
Beginnerscursussen beginnen altijd in het (zeer) vroege voorjaar. Ergens in februari of in maart is dan de eerste theoriebijeenkomst en dan volgt ergens begin april de 'voorjaarsinspectie' en zo het seizoen rond. Je bent dus mooi op tijd met je speurtocht.
Mijn advies: word lid van de dichtstsbijzijnde imkersvereniging, zodat je het maandblad Bijenhouden ontvangt. In dat tijdschrift worden geloof ik vanaf het januarinummer advertenties geplaatst voor allerlei cursussen, waaronder beginnerscursussen. Die advertenties zie je ook wel eens op dit forum, maar in Bijenhouden staan er veel meer. De rest wijst zich vanzelf.
Veel succes ermee!
Groet,
Bart de Coo
- Oude Essink
- Erelid
- Contacteer:
Hallo Esther,
Ook welkom op ons fantastische forum waar je van alles te weten kunt komen over bijen- imkeren - imkers.
De dichtstbijzijnde imkervereniging kun je opvragen bij het secretariaat van de NBV (Ned. Bijenhouders Ver.)
tel. 0317 422422
e mail: secretariaat@bijenhouders.nl
De secretaris van die vereniging, het dichtst bij jou in de buurt, kan je alles vertellen over cursussen in jouw buurt; anders vraag je dat ook aan de secretaresse van de NBV
hennie oes

Ook welkom op ons fantastische forum waar je van alles te weten kunt komen over bijen- imkeren - imkers.
De dichtstbijzijnde imkervereniging kun je opvragen bij het secretariaat van de NBV (Ned. Bijenhouders Ver.)
tel. 0317 422422
e mail: secretariaat@bijenhouders.nl
De secretaris van die vereniging, het dichtst bij jou in de buurt, kan je alles vertellen over cursussen in jouw buurt; anders vraag je dat ook aan de secretaresse van de NBV
hennie oes

- hans hoogendoorn
- Contacteer:
Ook welkom. Klikkerdeklik naar http://www.bijenhouders.nl/afdelingen.php
een mooi overzicht van de afdelingen is bij het NBV in de maak.
Nog lang niet alle afdelingen hebben hun profiel ingevuld.
maar jij kunt alvast sneupen.
een mooi overzicht van de afdelingen is bij het NBV in de maak.
Nog lang niet alle afdelingen hebben hun profiel ingevuld.
maar jij kunt alvast sneupen.
- Bart de Coo
- Moderator
- Imker sinds: 2003
- Aantal volken: 15
- Bijenras(sen): Bastaard
- Contacteer:
Hans & Hennie,
Jullie geven 1000X betere adviezen dan ik. Da's mooi. Ik dus gauw naar dat overzicht van die afdelingen gesurft, maar mijn piepkleine clubje, dat van Dieren, staat er niet tussen. Vervelend. Hebben jullie enig idee hoe ik daar verandering in breng?
Bart
Jullie geven 1000X betere adviezen dan ik. Da's mooi. Ik dus gauw naar dat overzicht van die afdelingen gesurft, maar mijn piepkleine clubje, dat van Dieren, staat er niet tussen. Vervelend. Hebben jullie enig idee hoe ik daar verandering in breng?
Bart
- hans hoogendoorn
- Contacteer:
[quote="Bart de Coo"]
Hans & Hennie,
Jullie geven 1000X betere adviezen dan ik. Da's mooi. Ik dus gauw naar dat overzicht van die afdelingen gesurft, maar mijn piepkleine clubje, dat van Dieren, staat er niet tussen. Vervelend. Hebben jullie enig idee hoe ik daar verandering in breng?[/quote]
Hoi Bart. Je advies was goed, volgens mij hebben we je alleen maar aangevuld.
Dieren niet op de site ! Zo'n leuke club. Heb ik hier gehoord [:)].
Gauw werk van maken. Gratis web-ruimte om jullie te promoten.
Onze afdelings-secretaris had een inlog gekregen om zelf tekst en fotoos te plaatsen,
Hij heeft het klusje doorgeschoven aan iemand met meer feeling hiervoor.
Onze afdeling stond trouwens verkeerd op de kaart van de provincie.
Dat is intussen opgelost via Frank Moens de sitebeheerder.
vr.gr. HaHo
Hans & Hennie,
Jullie geven 1000X betere adviezen dan ik. Da's mooi. Ik dus gauw naar dat overzicht van die afdelingen gesurft, maar mijn piepkleine clubje, dat van Dieren, staat er niet tussen. Vervelend. Hebben jullie enig idee hoe ik daar verandering in breng?[/quote]
Hoi Bart. Je advies was goed, volgens mij hebben we je alleen maar aangevuld.
Dieren niet op de site ! Zo'n leuke club. Heb ik hier gehoord [:)].
Gauw werk van maken. Gratis web-ruimte om jullie te promoten.
Onze afdelings-secretaris had een inlog gekregen om zelf tekst en fotoos te plaatsen,
Hij heeft het klusje doorgeschoven aan iemand met meer feeling hiervoor.
Onze afdeling stond trouwens verkeerd op de kaart van de provincie.
Dat is intussen opgelost via Frank Moens de sitebeheerder.
vr.gr. HaHo
-
- Contacteer:
Hallo Esther,
Voor ik in Lelystad ging werken, 8 jaar geleden, woonde en werkte ik in Landgraaf. Er was toen een vrij actieve imkervereniging onder de vlag van de LLTB (die staat niet in het genoemde overzicht). Ik heb even via google gezocht, maar zo niet kunnen vinden. In ieder geval woonde een van de bestuursleden in Rimburg; helaas ben ik zijn naam vergeten. Misschien kan je via de gemeentegids een adres vinden.
Groet, Arjan
Voor ik in Lelystad ging werken, 8 jaar geleden, woonde en werkte ik in Landgraaf. Er was toen een vrij actieve imkervereniging onder de vlag van de LLTB (die staat niet in het genoemde overzicht). Ik heb even via google gezocht, maar zo niet kunnen vinden. In ieder geval woonde een van de bestuursleden in Rimburg; helaas ben ik zijn naam vergeten. Misschien kan je via de gemeentegids een adres vinden.
Groet, Arjan
Hallo,
Bedankt voor de goede tips. Ik zal er volgende week meteen werk van maken en naar een vereniging bij mij in de buurt zoeken.
Een collega van mijn man is ook imker en zal mij hier en daar wat helpen.
Dit forum is ook een goede hulp.
Tot gauw en alvast een prettig weekend,
Esther
Bedankt voor de goede tips. Ik zal er volgende week meteen werk van maken en naar een vereniging bij mij in de buurt zoeken.
Een collega van mijn man is ook imker en zal mij hier en daar wat helpen.
Dit forum is ook een goede hulp.
Tot gauw en alvast een prettig weekend,
Esther