De laatste tijd zie ik veel nieuwe forumleden op het forum, en de meesten zijn net begonnen met het houden van bijen. Vaak zijn ze op zoek naar een 'mentor'imker in de buurt om hun enthousiastme te delen en hun vragen kwijt te kunnen.
Is het misschien mogelijk om bij het tabje deelnemers te zoeken op postcode of woonplaats? Dan moeten deze natuurlijk in te vullen zijn bij het profiel en ook ingevuld zijn.
Forum leden kunnen dan zelf op zoek naar buur-imkers.
Jaap v Assenbergh (4196 Tricht)[;)]
Zoeken naar imkers in de buurt
-
- Imker sinds: 1989
- Aantal volken: 10
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Re: Zoeken naar imkers in de buurt
Is het voor deze mensen niet veel handiger, om bij hun in de buurt te informeren naar een bijenvereniging. Meestal is hier wel iemand die hun wil helpen.Jaap van Assenbergh schreef:
De laatste tijd zie ik veel nieuwe forumleden op het forum, en de meesten zijn net begonnen met het houden van bijen. Vaak zijn ze op zoek naar een 'mentor'imker in de buurt om hun enthousiastme te delen en hun vragen kwijt te kunnen.
Is het misschien mogelijk om bij het tabje deelnemers te zoeken op postcode of woonplaats? Dan moeten deze natuurlijk in te vullen zijn bij het profiel en ook ingevuld zijn.
Forum leden kunnen dan zelf op zoek naar buur-imkers.
Jaap v Assenbergh (4196 Tricht)[;)]
Zo ben ik er zelf ook tegenaan gelopen en nu onderhand al 2 jaar bezig. Nu is het wel zo dat het misschien helpt dat ik nog jong ben (17)
- Wim Joosten
- Erelid
- Imker sinds: 2003
- Aantal volken: 1
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Hallo Jaap.
Ik zal de vraag voorleggen aan het beheerdersteam.
Ik denk overigens dat Arjan gelijk heeft: via een imkervereniging is een goede weg.
Met vriendelijke groet,
Wim
Ik zal de vraag voorleggen aan het beheerdersteam.
Ik denk overigens dat Arjan gelijk heeft: via een imkervereniging is een goede weg.
Met vriendelijke groet,
Wim
-
- Imker sinds: 1989
- Aantal volken: 10
- Contacteer:
Hoi Wim, Arjan
Arjan heeft zeker ook gelijk.
Het is hierbij niet mijn bedoeling om verenigingen buiten te sluiten, maar ik kan me voorstellen dat wanneer je er aan denkt om te beginnen met bijen dat je je eens wilt oriënteren bij een imker. Dat doe je makkelijker dan gelijk naar een vereniging stappen.
Jaap
Arjan heeft zeker ook gelijk.
Het is hierbij niet mijn bedoeling om verenigingen buiten te sluiten, maar ik kan me voorstellen dat wanneer je er aan denkt om te beginnen met bijen dat je je eens wilt oriënteren bij een imker. Dat doe je makkelijker dan gelijk naar een vereniging stappen.
Jaap
- Hans van der Post.
- Moderator
- Imker sinds: 1962
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): F1 carnica VSH
- Contacteer:
Wat denk je hiervan http://www.bijenhouden.nl/pagina/kaart/kaart_ned.html
dit is de "zwerm-meldingskaart" hier staan de meeste afdelingen van wat voor landelijke verenigingen Even op de rode stip gaan staan.
!Hans.
dit is de "zwerm-meldingskaart" hier staan de meeste afdelingen van wat voor landelijke verenigingen Even op de rode stip gaan staan.
!Hans.
- maartenkleijne
- Moderator
- Imker sinds: 1974
- Aantal volken: 3
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Heel veel forumleden hebben in hun profiel geen woonplaats opgegeven.
gr,
maarten
gr,
maarten