Het probleem is dat ik alleen fotomateriaal heb. Als het een exoot is verwacht ik hier toch wel enige mensen die het zouden kunnen weten. Ik gok dus echt op de kennis van enkele botanisten. Ik kan nog door het uitvergoten van de foto's eens de meeldraden enzo proberen te tellen. En alsnog determineren.
hmmm, aardig raadseltje. heb je gegevens over de standplaats? en hoe groot is de doorsnede van de bloem?
Ik zie op je foto het volgende: bloemen 5 tallig en regelmatig, ze lijken ook 5-slippig; bladen verspreid, enkelvoudig en zonder steunblaadjes; aantal meeldraden kan ik niet zien, maar zou me niets verbazen als dat er ook 5 zijn; vruchtbeginsel onderstandig; stijl is niets van te zien, je zal het bloempje moeten doorsnijden. familie Campanulaceae lijkt me het meest waarschijnlijk. de hele habitus doet me denken aan een broertje van Legousia (spiegelklokje), al heeft Legousia speculum-veneris veel grotere bloemen. zoek eens bij Legousia falcata, een amerikaanse soort.
of zie ik toch steunblaadjes? je foto is niet helemaal duidelijk op dit punt, met name bij de hogere delen van de stengel lijkt er iets van steunblaadjes te zien. in dat geval is het geen campanulaceae. Maar het is zeker geen stellaria, die heeft tegenoverstaande bladen. ik hou het toch maar op een lid van de familie een campanulaceae, maar de soort zelf blijft spannend