O.K. 'jongens',
Het plaatje was vooral bedoeld om aan te geven dat een duidelijke illustratie in de bijenteelt toegepast veel helderheid kan oplveren t.o.v. een (lange) en soms saaie omschrijving. Dat je het ook kunt uitproberen het te maken en er bijen in kunt houden is meer een experiment. Kan geinig zijn !
Als oud-docent en schoolboek auteur heb ik daar wel ervaring mee, wat niet wil zeggen dat mijn producten super ideaal waren. Waar ik dus voor pleit is voor (nog) duidelijker foto's en getekende figuren om de bijenkennis en de imkerij in het algemeen naar voren te brengen zeker voor het grote publiek.
Dan nog dit.
Armbruster was een Duitse onderzoeker die een grote imkerverzameling had. Een deel daavan was in de jaren 90 te zien in Berlijn. Een begeleidend boekje kocht ik daar en geeft veel ( chronologisch geplaatste) informatie over de bijenteelt in Europa.( Zit deze man al in onze 'Hall of fame' Hennie ?)
Een opmerkelijke kast zag ik in dat boekje namelijk een kast gemaakt van TURF !!
In het veen kijkt men niet....... Zeker voor de imkerij op de boekweit gebruikt, die men vroeger op de verbrandde opperlaag teelde vóór de feitelijke ontginning!