roggestro gevraagd
roggestro gevraagd
Baldi Dekker wil eerstdaags weer een cursus korfvlechten geven in Westfriesland.
Wie o wie heeft of weet nog een partijtje roggestro voor ons in de aanbieding?
Wie o wie heeft of weet nog een partijtje roggestro voor ons in de aanbieding?
Re: roggestro gevraagd
eventjes gegoogled en kwam dit tegen. weet niet of het is wat je zoekt, maar hierbij de link naar de webpagina : Link
Bedankt, maar dit stro is geperst in balen. We hebben lange halmen nodig.
Pieter
Pieter
- m.kolsters.
- Imker sinds: 1994
- Aantal volken: 25
- Bijenras(sen): carnica
- Contacteer:
Na wat zoeken nog mooi stro kunnen vinden voor een mooie prijs per bos ,
wil je nog een korf vlechten dan snel reageren.
Ik ga nu een hangkorf vlechten, heb nog een paar uren over om deze korf ook te hebben.

wil je nog een korf vlechten dan snel reageren.
Ik ga nu een hangkorf vlechten, heb nog een paar uren over om deze korf ook te hebben.

Tinus Kolsters
Tinus,
Ik heb je een pb'tje gestuurd.
Pieter
Ik heb je een pb'tje gestuurd.
Pieter
- m.kolsters.
- Imker sinds: 1994
- Aantal volken: 25
- Bijenras(sen): carnica
- Contacteer:
Tinus,
Ik heb even rondgevraagd en Baldi Dekker geraadpleegd. Men vindt het nu te laat (of te vroeg, net hoe je het bekijkt) om korven te gaan vlechten.
In elk geval heel erg bedankt voor het aanbod.
Pieter
Ik heb even rondgevraagd en Baldi Dekker geraadpleegd. Men vindt het nu te laat (of te vroeg, net hoe je het bekijkt) om korven te gaan vlechten.
In elk geval heel erg bedankt voor het aanbod.
Pieter
- Bart de Coo
- Moderator
- Imker sinds: 2003
- Aantal volken: 15
- Bijenras(sen): Bastaard
- Contacteer:
Vandaag weer een adresje gevonden.
Ik was even op bezoek bij de molen bij Eefde (Tegen Zutphen aan). Naast de molen staat een roggeveldje en dat gaan ze met veel spektakel op de 'oogstdag' maaien en dorsen. Natuurlijk komt er ook zo'n oude dorsmachine, dus we moeten het stro op tijd redden, voor het in de machine verdwijnt. Van de restanten maken ze balen. Ze beginnen om een uurtje of 11.00 en als je het leuk vindt, dan probeer je ook een te dorsen met de vlegel. Ik ga het zeker proberen. Een en ander gaat plaatsvinden op 18 augustus.
Dus 18 augustus, 11.00 uur 's morgens, molen bij Eefde. Als je van Zutphen naar Gorssel rijdt, dan zie je de molen liggen aan de linkerkant van de weg. Als je van Gorssel naar Zutphen rijdt, dan ligt de molen plotseling aan de rechterkant. Heel vreemd. Maar zo'n molen valt best op. Kan niet missen.
Groet,
Bart
Ik was even op bezoek bij de molen bij Eefde (Tegen Zutphen aan). Naast de molen staat een roggeveldje en dat gaan ze met veel spektakel op de 'oogstdag' maaien en dorsen. Natuurlijk komt er ook zo'n oude dorsmachine, dus we moeten het stro op tijd redden, voor het in de machine verdwijnt. Van de restanten maken ze balen. Ze beginnen om een uurtje of 11.00 en als je het leuk vindt, dan probeer je ook een te dorsen met de vlegel. Ik ga het zeker proberen. Een en ander gaat plaatsvinden op 18 augustus.
Dus 18 augustus, 11.00 uur 's morgens, molen bij Eefde. Als je van Zutphen naar Gorssel rijdt, dan zie je de molen liggen aan de linkerkant van de weg. Als je van Gorssel naar Zutphen rijdt, dan ligt de molen plotseling aan de rechterkant. Heel vreemd. Maar zo'n molen valt best op. Kan niet missen.
Groet,
Bart
Goede tip Bart, maar Enkhuizen-Zutphen is wel een eind voor stro.
Inmiddels hebben we een boer gevonden in de Wieringermeer die spelt teelt. Dit schijnt ook goede korfresultaten op te leveren. Verder is er een boer met rogge gespot ergens tegen de duinen aan.
Misschien dat ik komende herfst (begint er nu inmiddels wel aardig op te lijken) ergens buntgras c.q. pijpestrootje verzamelen. Wieowie heeft een geschikte plek hiervoor te melden (coordinaten?) en mag dat dan zomaar geoogst worden? Of heb je toestemming nodig van Staatsbosbeheer, boswachters, e.d.?
Pieter
Inmiddels hebben we een boer gevonden in de Wieringermeer die spelt teelt. Dit schijnt ook goede korfresultaten op te leveren. Verder is er een boer met rogge gespot ergens tegen de duinen aan.
Misschien dat ik komende herfst (begint er nu inmiddels wel aardig op te lijken) ergens buntgras c.q. pijpestrootje verzamelen. Wieowie heeft een geschikte plek hiervoor te melden (coordinaten?) en mag dat dan zomaar geoogst worden? Of heb je toestemming nodig van Staatsbosbeheer, boswachters, e.d.?
Pieter
- Bart de Coo
- Moderator
- Imker sinds: 2003
- Aantal volken: 15
- Bijenras(sen): Bastaard
- Contacteer:
Tsja, ik kan je hier velden met pijpenstrootje wijzen waar je uren op kunt ronddwalen. Worth-Rheder heide, Veluwezoom. Helaas minstens even ver voor jou als Eefde. Maar zou er überhaupt ergens in Noord-Holland pijpenstrootje groeien? Geen idee.
Bart
Bart