BUKI 2012
BUKI 2012
Naar het voorbeeld van onze Waalse collega’s houden we dit jaar in Heers (Belgisch Limburg) een eerste KI sessie met een professioneel inseminator.
We stellen als darrenkeuze 5 lijnen voor : 3 buckfast, 1 meda, 1 anatolica. Deelnamekost per moer 25€.
Deze actie is bedoeld om uitstekende buckfast moeren toegankelijk te maken voor ieder liefhebber in Vlaanderen en Zuid-Nederland.
Er is een ganse dag voor voorzien : vrijdag 22 juni 2012.
Meer info op : http://www.bieenkorf.be/buki.htm
We stellen als darrenkeuze 5 lijnen voor : 3 buckfast, 1 meda, 1 anatolica. Deelnamekost per moer 25€.
Deze actie is bedoeld om uitstekende buckfast moeren toegankelijk te maken voor ieder liefhebber in Vlaanderen en Zuid-Nederland.
Er is een ganse dag voor voorzien : vrijdag 22 juni 2012.
Meer info op : http://www.bieenkorf.be/buki.htm
Re: BUKI 2012
Even corrigeren dat uiteraard alle Buckfast liefhebbers van Nederland welkom zijn (niet alleen Z. Ndl.).
Niet meer aanmelden voor de KI actie aub. We zitten overvol.
Volgend jaar wellicht weer en indien mogelijk gespreid over meerdere dagen.
Marc
Volgend jaar wellicht weer en indien mogelijk gespreid over meerdere dagen.
Marc
Ja Lex en die reden ga ik je meteen verklappen. Het gaat niet om een privé sponsor maar om Vlaams bijengeld. Ook Waalse inschrijvers kunnen er niet mee van genieten.
Toch vonden een aantal Nederlanders dit geen struikelblok om mee te doen.
Ik zie het ook graag voor iedereen gelijk, maar de Vlaamse imkers doen er natuurlijk een goede zaak mee.
Vond je 25€ voor een KI reinmoer of 75€ voor een KI reinmoer aan de leg met volkje en Mini-plus kastje dan overdreven ?
Toch vonden een aantal Nederlanders dit geen struikelblok om mee te doen.
Ik zie het ook graag voor iedereen gelijk, maar de Vlaamse imkers doen er natuurlijk een goede zaak mee.
Vond je 25€ voor een KI reinmoer of 75€ voor een KI reinmoer aan de leg met volkje en Mini-plus kastje dan overdreven ?
Ik vind dat jullie Nederlanders ook ferm discrimineren met jullie wietpas hoor!
In overtreding met de Europese wetgeving????
Kan ik dan in Nederland, Frankrijk of waar dan ook voor alles en nog wat subsidies aanvragen? Nee toch?
Moest het Marc om de winst gaan dan heeft hij wel andere activiteiten waarmee hij veel meer kan verdienen.
Waar kan men aan dergelijke prijs zo een materiaal vinden?
En waarom schiet je op de pianist Goeienmoggel? Men mag blij zijn dat er mensen zijn die zich opofferen om zich heel de rompslomp aan te trekken!
Heb jij dan betere prijzen voor ons Europenanen?
De beste stuurlui staan aan wal....

In overtreding met de Europese wetgeving????
Kan ik dan in Nederland, Frankrijk of waar dan ook voor alles en nog wat subsidies aanvragen? Nee toch?
Moest het Marc om de winst gaan dan heeft hij wel andere activiteiten waarmee hij veel meer kan verdienen.
Waar kan men aan dergelijke prijs zo een materiaal vinden?
En waarom schiet je op de pianist Goeienmoggel? Men mag blij zijn dat er mensen zijn die zich opofferen om zich heel de rompslomp aan te trekken!
Heb jij dan betere prijzen voor ons Europenanen?
De beste stuurlui staan aan wal....

Geef dan argumenten Goeienmoggel, ik denk niet dat mijn toon dom of agressief was maar ik zal het hierbij laten...
De lezers oordelen maar zelf...
De lezers oordelen maar zelf...
-
- Contacteer:
Beste vrienden imkers, dit KI project dat Marc in het leven geroepen heeft als navolging van onze Waalse collega's is absoluut NIET winstgevend .
Het is zo opgevat dat we net uit de kosten komen, dus zoek daar absoluut geen winstgevend zaakje in.
Met de sponsering die we kregen voor de vlaamse imkers hebben we de kostprijs voor de inseminatie kunnen terug brengen naar 10 euro in plaats van 25 euro.
Er wordt dan ook streng op toegezien dat die sponsering alleen gebruikt wordt voor Vlaamse imkers, dus Nederlanders en Walen kunnen daar niet van meeprofiteren.Wij als Vlamingen kunnen toch ook niet meegenieten van Waalse of Nederlandse subsidies ? Dat zou maar al te gek zijn ook .
Dus wat is het probleem dan ???
Als wij bij koninginnetelers een KI buckfastmoer moeten aankopen betalen we daar nu ook 75 euro voor, dat zijn winstgevende zaakjes !
groetjes uit Vlaanderen
Het is zo opgevat dat we net uit de kosten komen, dus zoek daar absoluut geen winstgevend zaakje in.
Met de sponsering die we kregen voor de vlaamse imkers hebben we de kostprijs voor de inseminatie kunnen terug brengen naar 10 euro in plaats van 25 euro.
Er wordt dan ook streng op toegezien dat die sponsering alleen gebruikt wordt voor Vlaamse imkers, dus Nederlanders en Walen kunnen daar niet van meeprofiteren.Wij als Vlamingen kunnen toch ook niet meegenieten van Waalse of Nederlandse subsidies ? Dat zou maar al te gek zijn ook .
Dus wat is het probleem dan ???
Als wij bij koninginnetelers een KI buckfastmoer moeten aankopen betalen we daar nu ook 75 euro voor, dat zijn winstgevende zaakjes !
groetjes uit Vlaanderen
roger
Hee Lex, er hoeft niet overal een winstverhaal achter te zitten he. Het bijengeld (europees en nationaal) in Vlaanderen wordt op een heel andere wijze geregeld dan in Ndl. Hier is er wel degelijk steun mogelijk voor verbetering van de bijen op de standen. Het ganse overlarfproject is er zo een, de steun voor vitale lijnen is er ook zo een. De 15€ steun per KI-moer wordt integraal afgetrokken van de normale KI-kostprijs zodat een KI reinmoer voor de Vlaamse imkers 10€ kost ipv 25€. Waar kan je dat elders vinden ? Trouwens ook aan de normale kostprijs (25€) vindt ik het een heel mooie actie, en ik ben niet de enige die er zo over denk aan de reacties te zien. De Vlaamse overheid betaalt ook niet een factuur (met winst) van mij maar rechtstreeks (een deel van) de factuur van de inseminator. Ik zie daar geen € op een rekening van mij van verschijnen.
Vandaag nog kwamen er inschrijvingen binnen die er jammer genoeg niet meer bij kunnen, ik denk dat dit het beste antwoord is dat je kan krijgen op deze actie.
Misschien zouden ze in Ndl. ook eens aan iets dergelijks moeten denken want ergens is het niet logisch dat er Nederlanders naar hier voor afzakken omdat dit bij jullie niet haalbaar is.
Maar ik zie iedereen even graag meedoen en nogmaals het spijt me dat de Nederlanders en de Walen niet dezelfde voordelen kunnen genieten. Ik bepaal dat niet ook al ben ik de initiatiefnemer ervan en de steun laten liggen voor de Vlaamse imkers ga ik niet doen.
M.
Zag net dat Roger ook al reageerde, een man die er zich ook met kop en schouders (belangenloos) onder zet.
Vandaag nog kwamen er inschrijvingen binnen die er jammer genoeg niet meer bij kunnen, ik denk dat dit het beste antwoord is dat je kan krijgen op deze actie.
Misschien zouden ze in Ndl. ook eens aan iets dergelijks moeten denken want ergens is het niet logisch dat er Nederlanders naar hier voor afzakken omdat dit bij jullie niet haalbaar is.
Maar ik zie iedereen even graag meedoen en nogmaals het spijt me dat de Nederlanders en de Walen niet dezelfde voordelen kunnen genieten. Ik bepaal dat niet ook al ben ik de initiatiefnemer ervan en de steun laten liggen voor de Vlaamse imkers ga ik niet doen.
M.
Zag net dat Roger ook al reageerde, een man die er zich ook met kop en schouders (belangenloos) onder zet.
-
- Imker sinds: 2011
- Aantal volken: 10
- Bijenras(sen): buckfast pmoeren en F1
- Contacteer:
hoi marc
als ik er van wist had ik graag mee gedaan
gr paul
als ik er van wist had ik graag mee gedaan
gr paul
Vriendelijke groeten p.zwartepoorte buckfastimkerij
De actie wordt zeker volgend jaar herhaald, Paul. Onder welke voorwaarden en eventueel gespreid over meerdere dagen zullen we later op het jaar bekijken.
Gr. marc
Gr. marc