Waar koop ik biologische bijenwas
Moderator: Hans van der Post.
Waar koop ik biologische bijenwas
Ben net nieuw op dit forum aanbeland, na een speurtocht naar de aankoop van biologische bijenwas. Ik ga het gebruiken voor een huidcreme dus het is erg belangrijk dat ie zo zuiver mogelijk is.
Weet iemand adressen van biologische imkers in nederland?
Ik zou ontzettend geholpen zijn als iemand me op weg kan helpen !
Mailen is het makkelijkst: imseeg@gmail.com
Weet iemand adressen van biologische imkers in nederland?
Ik zou ontzettend geholpen zijn als iemand me op weg kan helpen !
Mailen is het makkelijkst: imseeg@gmail.com
-
- Imker sinds: 2010
- Aantal volken: 2
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
Re: Waar koop ik biologische bijenwas
In Nederland zijn geen biologische imkers, omdat je hier niet kan voldoen aan de minimale afstand tot industie en wegen. Wat niet wegneemt dat er geen imkers zijn die het zo biologisch/ecologisch mogelijk doen. Vandaar dat biologische honing ook altijd uit het buitenland komt.
Is de was die jij zoekt niet te krijgen bij een natuurwinkel?
Biologische kunstraat is o.a. te koop bij de Werkbij (Emst en Rhenen), kan je daar iets mee?
Is de was die jij zoekt niet te krijgen bij een natuurwinkel?
Biologische kunstraat is o.a. te koop bij de Werkbij (Emst en Rhenen), kan je daar iets mee?
- Oude Essink
- Erelid
- Contacteer:
imseeg schreef: bijenwas. Ik ga het gebruiken voor een huidcreme |
-
- Contacteer:
Dag Imseeg,
Bio was is te koop bij de werkbij in Rhenen!
http://www.dewerkbij.nl/webwinkel.php?ag=55100
Groetjes Gijsbert
http://elspeet.bijenhouders.nl/
Bio was is te koop bij de werkbij in Rhenen!
http://www.dewerkbij.nl/webwinkel.php?ag=55100
Groetjes Gijsbert
http://elspeet.bijenhouders.nl/
- maartenkleijne
- Moderator
- Imker sinds: 1974
- Aantal volken: 3
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Bijenwas wordt veel toegepast als ingredient in cremes en zepen. Niet teveel natuurlijk anders wordt het keihard.
gr,
m
m
-
- Imker sinds: 1979
- Aantal volken: 12
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
Door toevoeging van bijenwas in creme is het mogelijk om met de consistentie van de creme te 'spelen'. Zo kun je een wat steviger creme maken door extra was toe te voegen. Zo'n creme zal wat minder snel uitlopen / intrekken.
- m.kolsters.
- Imker sinds: 1994
- Aantal volken: 25
- Bijenras(sen): carnica
- Contacteer:
Als ik kan helpen wil ik dat doen, ik heb was van koninginnen doppen en dat is zeer zuiver.
Dit verkoop ik voor zalf en crème, omdat ik geen probleem wil hebben met uit slag.
Ik zelf gebruik dit voor lippenbalsem.
Over hoeveel was platen of gewicht gaat het.
Dit verkoop ik voor zalf en crème, omdat ik geen probleem wil hebben met uit slag.
Ik zelf gebruik dit voor lippenbalsem.
Over hoeveel was platen of gewicht gaat het.
Tinus Kolsters
Het groene "gedoe" anno 2012 en de jaren daarvoor, zal ik wel nooit gaan begrijpen.
Bijenwas is volgens mij altijd biologisch!
Bijenwas is volgens mij altijd biologisch!
- dree
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Kom op, Inca!
Alle bijenwas biologisch?
Bijenwas wordt eindeloos hergebruikt voor kunstraat. Het is daardoor niet denkbeeldig dat zich steeds grotere concentraties bestrijdingsmiddelen ophopen in bijenwas. We kunnen door hergebruik nog steeds antivaroa middelen in was aantreffen die inmiddels verboden zijn.
Om de eerste vraag te beantwoorden: om schone was te vinden zul je je moeten wenden tot imkers die de bijen zelf hun raat laten bouwen en die bovendien niets anders gebruiken dan oxaalzuur en mierenzuur als varroabestrijding. Dat is een minderheid, en in Nederland heb je ook dan nog geen garantie op het ontbreken van rommel. Ik raad je aan contact te zoeken met van Wim van Grasstek van imkerij ""de zwarte bij" of met Jos Schuylenburg van imkerij "ella". Jos Imkert in Zweden, maar is vaak in Nederland en bovendien weet zijn partner veel van zalf. Op 1 maart geeft hij een lezing in Den Haag en op 2 maart in Heiloo (zie agenda op BDimkers.nl). Deze lezingen gaan overigens niet over zalf. Ingewikkeld is het maken van zalf met bijenwas niet: Je verwarmt een olie au bain marie tot de was smelt. De verhouding olie-was is een kwestie van smaak.
Groet,
Andreas
Alle bijenwas biologisch?
Bijenwas wordt eindeloos hergebruikt voor kunstraat. Het is daardoor niet denkbeeldig dat zich steeds grotere concentraties bestrijdingsmiddelen ophopen in bijenwas. We kunnen door hergebruik nog steeds antivaroa middelen in was aantreffen die inmiddels verboden zijn.
Om de eerste vraag te beantwoorden: om schone was te vinden zul je je moeten wenden tot imkers die de bijen zelf hun raat laten bouwen en die bovendien niets anders gebruiken dan oxaalzuur en mierenzuur als varroabestrijding. Dat is een minderheid, en in Nederland heb je ook dan nog geen garantie op het ontbreken van rommel. Ik raad je aan contact te zoeken met van Wim van Grasstek van imkerij ""de zwarte bij" of met Jos Schuylenburg van imkerij "ella". Jos Imkert in Zweden, maar is vaak in Nederland en bovendien weet zijn partner veel van zalf. Op 1 maart geeft hij een lezing in Den Haag en op 2 maart in Heiloo (zie agenda op BDimkers.nl). Deze lezingen gaan overigens niet over zalf. Ingewikkeld is het maken van zalf met bijenwas niet: Je verwarmt een olie au bain marie tot de was smelt. De verhouding olie-was is een kwestie van smaak.
Groet,
Andreas
Droom maar verder!
Bijen monitoren ons milieu
Zodra de bijen niet meer op die hergebruikte raat overleven is het niet biologisch meer.
Voorlopig gaan onze bijen daarvoor nog niet de kast uit.
Maarja, groen doet het perfect, en het mag ook wat kosten.
Het ergste is dat groen altijd gelijk krijgt, kijk maar naar Al Gore, de Milieuactivist, maar mijn god wat kan hij liegen.
Bijen monitoren ons milieu
Zodra de bijen niet meer op die hergebruikte raat overleven is het niet biologisch meer.
Voorlopig gaan onze bijen daarvoor nog niet de kast uit.
Maarja, groen doet het perfect, en het mag ook wat kosten.
Het ergste is dat groen altijd gelijk krijgt, kijk maar naar Al Gore, de Milieuactivist, maar mijn god wat kan hij liegen.