Ik ben Joost (16 Jaar) uit Amersfoort.
Eigenlijk sinds ik klein-klein kind was heb ik al interesse in dieren/insecten. Daarin heb ik mijn ouders en zusje een beetje mee getrokken daarom hebben wij nu 3 paarden.
Omdat de paarden op een boerderij met stal en weidegang staan net 2 km van mijn woonwijk kan ik daar eventueel in overleg met de boer beginnend imker te worden en natuurlijk lijkt mij dat de perfecte locatie!
In mijn directe omgeving heb ik al 2 gevorderde imkers gevonden (Buurman van mij oma en iemand uit mijn oude wijk). Ik ga nog contact met hun zoeken om ervaring en kennis op te doen bij hen en mensen ontmoeten die dezelfde passie delen is altijd leuk.

Ik ga ook nog informeren bij mijn plaatselijke imker vereniging voor een eventuele basiscursus en lidmaatschap.
Naast mijn bijen liefde doe ik ook aan duiksport en natuurlijk als eerder vermeld paardrijden en mennen.
Ik moet van mijn ouders alles zelf betalen maar dat vind ik heel normaal. Zo leer ik het "echte" leven kennen

Naja, genoeg over mij. Zijn er ook andere jongeren die geïnteresseerd zijn in imkerij?
Mvg,
Joost