Stel dat je de bijen hebt ingewinterd met het nodige aantal kilo's voeding en dat het in augustus en september super goed weer wordt. Kan je dan terug een honingzolder geven? Of zal er zowieso niet genoeg dracht meer zijn, zelfs bij supergoed weer?
En indien je dan nog wel nectar kan verwachten, zie je het verschil met het suikerwater?
Ook dezelfde vraag bij prikkeldeeg. Hoe weet je dat ze het suikerdeeg niet in de honingzolder stapelen? Of verbruiken ze het suikerdeeg onmiddellijk zonder het weg te steken?
En tenslotte, honing die in nieuwe raat gestapeld werd, maar die niet verzegeld is, kan je die in de diepvries bewaren en beetje bij beetje verbruiken? De open honing dus. Ik vraag dit omdat ik er pas laat een hoogsel op heb gezet en het meeste is nog niet verzegeld. Maar wegens maagproblemen verdraag ik honing veel beter dan suiker. En ik gebruik alleen nog maar honing in plaats van suiker, en in grote hoeveelheden. daarom stel ik mij die vragen. Eigenlijk in de hoop dat ik aan mijn kastje nog wat heb dit jaar.
Oeps, het is weeral een hele hoop vragen die ik mij stel. Wie steekt er mijn licht op?
roosje