Dop uit vlieger naar moerloos volk
Moderator: Hans van der Post.
Dop uit vlieger naar moerloos volk
Bij de inspectie vanavond trof ik een moerloos volk aan. In de tien dagen geleden gemaakte veger ernaast zat een mooie dop. Deze heb ik incl broedraam in het moedeloze volk gehangen. Mijn vraag is nu kan dat? Wanneer kan ik het moerloze volk (nu met ingezette dop) weer inspecteren? De Aalster methode zegt dat je drie weken na het uitlopen van een dop pas mag inspecteren. Klopt dat? Wie kan me helpen? Leendert
-
- Imker sinds: 1973-1974
- Aantal volken: 5
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
Re: Dop uit vlieger naar moerloos volk
Ik zou sowiezo even controleren als het zover is of de dop is uitgelopen.(Op zijn minst luisteren)
Drie weken met rust laten is geen wet van meden en perzen.(als je jezelf niet kan bedwingen
)
Het antwoord op je vraag;kan dat?,is in ieder geval Ja.
Petro
Drie weken met rust laten is geen wet van meden en perzen.(als je jezelf niet kan bedwingen

Het antwoord op je vraag;kan dat?,is in ieder geval Ja.
Petro
-
- Imker sinds: 1957
- Bijenras(sen): carnica
- Contacteer:
Re: Dop uit vlieger naar moerloos volk
Moerloos? Waaruit blijkt dat? Geen eitjes moer niet kunnen vinden, zou wel eens kunnen zijn dat er een jonge niet leggende moer rond loopt.Iriscons schreef:Bij de inspectie vanavond trof ik een moerloos volk aan. In de tien dagen geleden gemaakte veger ernaast zat een mooie dop. Deze heb ik incl broedraam in het moedeloze volk gehangen. Mijn vraag is nu kan dat? Wanneer kan ik het moerloze volk (nu met ingezette dop) weer inspecteren? De Aalster methode zegt dat je drie weken na het uitlopen van een dop pas mag inspecteren. Klopt dat? Wie kan me helpen? Leendert
Een mooie dop in een veger, na tien dagen, kan duiden op stille moer wisseling.
ad staals