Vandaag 65 1 dags larfjes uit Nicot raam gehaald en in starters geplaatst. De larfjes lagen mooi in de gelei voordeel van deze manier is volgens mij dat je de larfjes helemaal niet aanraakt en zeker weet dat je larfjes hebt van precies de goede leeftijd.
Dit was de eerste keer dat ik het zo deed en ik vind het een schitterende werkwijze.
Het raam had ik vorige week woensdag in het volk gehangen en vrijdag de moer er in gedaan.
Zaterdag zat het vol met eitjes en de moer dus weer bevrijd en vandaag helemaal vol met hele kleine larfjes in de pap.
Heb ook nog mijn mentor kunnen helpen (30 larfjes) want bij hem was de kweek voor Ameland mislukt volk was dinsdag kompleet afgezwermd.
Er waren zelfs een stuk of 10 cupjes met twee larfjes dat was wel heel apart.
Ik had nu het Nicotraam helemaal vol gedaan met cupjes 110 maar zoveel heb je natuurlijk niet nodig en nu vraag ik me af of je ook met minder cupjes toe kan.
Of gaat de moer dan door de lege gaten heen??
Nicotraam
-
- Imker sinds: 2011
- Aantal volken: 10
- Bijenras(sen): Buckfast koninginnenteelt
- Contacteer:
Re: Nicotraam
Vanavond 25 aangeblazen dopjes uit de starter gehaald en daar ben ik heel blij mee.
Had er gister 30 in gedaan en mijn mentor had ook 30 larfjes uit mijn Nicotraam in zijn starter gedaan heel frappant maar ook hij had 25 aangeblazen dopjes.
Ik had er ook nog 2 in een Kieler gedaan en ook die zijn aan genomen.
Ook nog 3 doppen in de starter laten zitten om zo weer een nieuw volkje te maken.
Mijn dag is helemaal goed.
Had er gister 30 in gedaan en mijn mentor had ook 30 larfjes uit mijn Nicotraam in zijn starter gedaan heel frappant maar ook hij had 25 aangeblazen dopjes.
Ik had er ook nog 2 in een Kieler gedaan en ook die zijn aan genomen.
Ook nog 3 doppen in de starter laten zitten om zo weer een nieuw volkje te maken.
Mijn dag is helemaal goed.
met vriendelijk groet,
Ferry Bantjes senior
Ferry Bantjes senior