Onvoorstelbaar hoe je dit op film krijgt:
http://www.theguardian.com/environment/ ... ight-video
Bruidsvlucht gefilmd
-
- Imker sinds: 2010
- Aantal volken: 5
- Bijenras(sen): Carnica
- Contacteer:
Re: Bruidsvlucht gefilmd
Prachtig!
Ontwerpster van natuurlijke tuinen. Beginnend imker en zeer geinteresseerd in dracht en drachtplanten.
-
- Imker sinds: 2010
- Aantal volken: 2
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
Gaaf!
-
- Imker sinds: 1965
- Aantal volken: 30
- Bijenras(sen): Westerwolds landras
- Contacteer:
Grandioos. Ga het nog vaak bekijken, maar ik wil nu alvast een compliment aan de filmers maken.
Ook een compliment aan de waarnemers van minstens 60 jaar geleden. Johan Joustra schreef toen
in HET BIJENBOEK dat nog niet wetenschappelijk bewezen was of KLEINERE DARREN in staat zijn
de koningin te bevruchten. Ze zouden zittend op haar 'rug' hun abdomen niet ver genoeg
kunnen buigen om te copuleren. Zie dit onderwerp terug in de rubriek verhalen onder de titel:
Kleinere mannen minder mans ?
Hoewel het onderhavige filmpje niet gaat over normale darren en darren uit werkstercellen ontstaan,
verduidelijkt het wel dat de dar tot bijna op het midden van het achterlijf landt.
Joustra's bronnen schreven, dat de dar daar blijft zitten, maar de film laat zien dat de dar snel achteruit
beweegt om de koningin haar vleugels te laten gebruiken, want zijn eigen vleugels vallen stil.
Dominique Semar ontkende terecht dat de dar op de 'landingsplek' bleef zitten.
Ik hoop dat er nog wat meer bekend wordt (via verfilming) of ondermaatse darren kunnen copuleren.
Ik ga er van uit dat het ze lukt. bee-tree
Ook een compliment aan de waarnemers van minstens 60 jaar geleden. Johan Joustra schreef toen
in HET BIJENBOEK dat nog niet wetenschappelijk bewezen was of KLEINERE DARREN in staat zijn
de koningin te bevruchten. Ze zouden zittend op haar 'rug' hun abdomen niet ver genoeg
kunnen buigen om te copuleren. Zie dit onderwerp terug in de rubriek verhalen onder de titel:
Kleinere mannen minder mans ?
Hoewel het onderhavige filmpje niet gaat over normale darren en darren uit werkstercellen ontstaan,
verduidelijkt het wel dat de dar tot bijna op het midden van het achterlijf landt.
Joustra's bronnen schreven, dat de dar daar blijft zitten, maar de film laat zien dat de dar snel achteruit
beweegt om de koningin haar vleugels te laten gebruiken, want zijn eigen vleugels vallen stil.
Dominique Semar ontkende terecht dat de dar op de 'landingsplek' bleef zitten.
Ik hoop dat er nog wat meer bekend wordt (via verfilming) of ondermaatse darren kunnen copuleren.
Ik ga er van uit dat het ze lukt. bee-tree
-
- Contacteer:
Wat een prachtige en spectaculaire film!