Bijen hebben mij altijd gefascineerd en tegenwoordig zijn ze meer en meer in het nieuws. Daarbij wordt er opgeroepen tot het houden van bijen ofwel als hobbyist of als professioneel imker, om zo de bijen te helpen en meer aandacht voor de natuur op te wekken. Aangezien imkerij een vak apart is en daar veel kennis voor nodig is vraag ik mij af of ik misschien ergens een dag kan meekijken/werken (met eventueel vervolg mocht dat gewenst zijn). Zo kan ik kijken wat dit inhoudt, of dit wat voor mij is en zo een stapje dichter naar de natuur toe zetten.
Ik ben opzoek naar een plek in de buurt van Breda (prioriteit) en/of Bergen op Zoom. Verder is het misschien leuk om wat over mijzelf te vertellen. Ik ben een vrolijke jonge kerel van 24, hard werken is mij niet vreemd (handig ivm de aankomende winter?) en verder studeer ik zelf nog in Breda. Nog een leuk weetje, juist de laatste jaren ben ik de smaak van honing gaan waarderen!

Wie kan mij helpen en eventueel een bondige alles-in-een informatiebron geven wat ik kan inlezen om niet helemaal als groentje over te komen?
mvg
dimi