bijenziekte velt wilde hommels
-
- Imker sinds: 2005
- Aantal volken: 30
- Bijenras(sen): Carnica
- Contacteer:
bijenziekte velt wilde hommels
Jammer dat van Raaij in artikel in Volkskrant van vandaag zich niet meer verdiept heeft in de materie van DWV, Nosema en varroa om een volledig beeld te geven van de feiten.
Daar waar de onderzoekers nog voorzichtig zijn in hun conclusie over de besmetting van bij naar hommel, schiet Tjeerd Blanquiere helemaal door. Helaas verliest Tjeerd in aanwezigheid van journalisten vaak de zorgvuldigheid die je van onderzoekers mag verwachten. Hij weet een groot aantal zorgvuldig werkende imkers weer stevig tegen de haren in te strijken.
Zou er op die universiteit ook niet een studierichting 'communiceren' zijn? Een aanrader voor Blanqiuere.
Groet
Jos
Daar waar de onderzoekers nog voorzichtig zijn in hun conclusie over de besmetting van bij naar hommel, schiet Tjeerd Blanquiere helemaal door. Helaas verliest Tjeerd in aanwezigheid van journalisten vaak de zorgvuldigheid die je van onderzoekers mag verwachten. Hij weet een groot aantal zorgvuldig werkende imkers weer stevig tegen de haren in te strijken.
Zou er op die universiteit ook niet een studierichting 'communiceren' zijn? Een aanrader voor Blanqiuere.
Groet
Jos
-
- Imker sinds: 1960
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): bastaard
- Contacteer:
Re: bijenziekte velt wilde hommels
Dan zie ik je waarschijnlijk wel op de Bijengezondheid dag 22 maart op de Universiteit Wageningen waar je dit zelf aan hem voor kan leggen , en je wetenschap met ons te delen .
Jaap v P
Jaap v P
-
- Imker sinds: 1965
- Aantal volken: 0
- Bijenras(sen): op dit moment geen bijen
- Contacteer:
Jaap,
Deze dag is zeker aan te bevelen. Ik zie in het rpogramma dat o.a. Dennis vanEngelsdorp spreekt. Dan heb je over een klasse onderzoeker.
Het spijt me dus enorm dat ik er niet kan zijn. Ik kom pas een paar weken later weer naar nederland, en kan ivm gemeenteraadsverkiezingen hier ( mijn vrouw is kandidaat) niet eerder komen.
Jos
Deze dag is zeker aan te bevelen. Ik zie in het rpogramma dat o.a. Dennis vanEngelsdorp spreekt. Dan heb je over een klasse onderzoeker.
Het spijt me dus enorm dat ik er niet kan zijn. Ik kom pas een paar weken later weer naar nederland, en kan ivm gemeenteraadsverkiezingen hier ( mijn vrouw is kandidaat) niet eerder komen.
Jos
- Hans van der Post.
- Moderator
- Imker sinds: 1962
- Bijenras(sen): F1 carnica VSH
- Contacteer:
Al die onderzoeken zijn zo leuk. WILDE HOMMELS. heb je ook tamme? ................. 

!Hans.
-
- Imker sinds: 1965
- Bijenras(sen): op dit moment geen bijen
- Contacteer:
Ik zie bovendien niet erg wat het nieuwe aan dit onderzoek is. Het is al enkele jaren bekend dat DWV bij hommels voorkomt.
Jos
Jos
- maartenkleijne
- Moderator
- Imker sinds: 1974
- Aantal volken: 3
- Contacteer:
Hans, er zijn in ons land vele tienduizenden hommel-volken die voor de wet als 'vee' worden gehouden.
gr,
m
m
- alfa vulgaris
- Imker sinds: 2010
Ziet er nogal kort door de bocht uit allemaal Is het de onderzoekers ook wel eens opgevallen dat er meestal of muggen of hommels of bijen op planten zitten?
Weet al een paar jaar de Nosema Bombi dus ook bestaat en ook mijn metselbijen hebben al jaren last van parasieten.
Osmia's hebben zelfs hun eigen variant van kalkbroed.Al jaren bekend niks nieuws.
Weet al een paar jaar de Nosema Bombi dus ook bestaat en ook mijn metselbijen hebben al jaren last van parasieten.
Osmia's hebben zelfs hun eigen variant van kalkbroed.Al jaren bekend niks nieuws.
-
- Contacteer:
alfa vulgaris schreef:r meestal of muggen of hommels of bijen op planten zitten?
.

Jaap v P
-
- Contacteer:
Dit is zeker aan te bevelen en leerzaam . Jos .jossmits schreef:Jaap,
Jos
Dit wordt het derde symposium op rei , maar je komt er maar een handje vol bijenhouders van het forum tegen , die halen blijkbaar

Jaap v P