De serie die op 15 juli moest uitlopen waren weer gemiddeld minimaal 12 uur vroeger uitgelopen.Kroese schreef:Het viel mij gisteren op dat de jonge moeren van mijn B70 X KI nateelt ook zo'n 12 uur eerder geboren zijn.Alex Mönch schreef: Het inkruisen van het Egyptisch en Monticola bloed heeft zeker een positieve invloed op het hygiënisch gedrag gehad en de broedduur zou bij de Monticola ook korter zijn,dan bij andere rassen......afwachten hoe goed ze met Varoa om kunnen gaan.
De planning was Dinsdag avond-nacht Woensdag. Toen ik Dinsdag 12 uur ging nakijken waren er al zo'n 50% van de moeren geboren, en moest ik gaan bellen dat sommige al op Dinsdag kastje konden gaan vullen.
De B70 X KI (B44 afstamming darren)is een: "She is a Buckfast who comes from a line of pure sahariensis well established. "
Ik ga morgen 3 Juli weer overlarven voor uitkomst op 15 Juli. Ik zal eens goed timen of ze dan weer iets eerder uitkomen.
Het was me al eens eerder met een andere lijn op gevallen
Nadat de pas geboren moeren wat zijn afgehard, is de kleur vrij homogeen leerbruin, zoals broeder Adam de kleur benoemde.
Zelfs het borststuk had een wat leerbruine kleur, lijkt sterk op de moer in mijn afschrift foto.
Ik had nog een kleine serie omgelarfd om mijn bevruchtings kastjes opnieuw van een Jk te voorzien.
Die moesten vandaag uitlopen op de 25 Juli. alle moertjes waren gisteren avond 24 Juli om 23 uur op 1 na geboren.
Dus duidelijk een lijn met die een kortere broed periode heeft.
En dan is 75% van de moeren ook nog een mooi leerbruin van kleur.
Volgende week zijn de (B70 X KI) F1 moeren aan de leg die op 15 Juli geboren zijn.
Die ga ik dan voor een deel gebruiken voor mijn zware schudzwermen, die ik daarna ga inwinteren op 6 DUHOKA ramen.
Deze week heb ik een aantal van deze moeren Geinsemineerd om er nog iets uit te kunnen selecteren.