Waar halen jullie je materialen (kasten en kastonderdelen biv.)
Ik heb de verschillende websites in NL een beetje bekeken en prijsverschil valt me in ieder geval op. Bijenhuis Wageningen is ronduit (te) duur.
De overige shops hebben blijkbaar prijsafspraken gemaakt want zo'n beetje zelfde prijzen worden gehanteerd.
Als ik meeneem dat het materiaal voor bijv. een spaarkast en/of een Dadantkast een goede 50 euro moet kosten (en lijkt me dat de groot inkopers aanzienlijke kortingen kunnen krijgen) beetje arbeid en transport erbij (zeg 25 euro) dan mag / hoeft een kast toch niet meer kosten dan 100 euro.
Dat de prijs bijna twee keer over de kop gaat vind ik persoonlijk wel erg veel marge.
Of zie ik dit verkeerd en maak ik een ongelofelijke rekenfout?
Ik weet dat arbeid in NL zal vele malen hoger zijn maar ik geloof niet dat er in NL op grote schaal nog kasten worden gebouwd. Alles in lage lonen landen zoals Polen, Roemenië, Tjechië, etc.
Helaas heb ik niet de gereedschappen (en tijd) om zelf aan de knutsel te gaan, dus dat is geen optie

Zijn er over de grens goede en betrouwbare webshops die goedkoper kunnen leveren tegen wel goede en constante kwaliteit?
Zijn er nog zaken waar je extra aandacht aan moet schenken? (bijv. wordt er bij bepaalde benaming in buitenland hetzelfde bedoeld als in NL?)
Ik zit dan te denken aan Polen, Duitsland, Frankrijk etc.