MObee-hive restauratie

Hoe pak je het bijenhouden goed georganiseerd aan. Bijenwoningen, gebruiksvoorwerpen bij het houden van bijen.
Plaats reactie
Jelte Pieter Dijkstra
Imker sinds: 1998
Aantal volken: 0
Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Contacteer:

MObee-hive restauratie

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra »

Ik heb een Mo Bee hive op de kop kunnen tikken voor een taart (dat was de deal). Ik hoop dat de Friese oranjekoektaart smaakt :lol:

Zie voor een exemplaar: http://www.imkerpedia.nl/wiki/index.php ... o_bee_hive

Vanmiddag de mobee-hive helemaal opnieuw inelkaar gestoken en dat viel nog niet mee. Het is een gedrocht van heb ik jou daar achteraf bekeken (had de taart beter kunnen houden :( ).

Al met al ben ik er toch we blij mee. Alle stukken waren er nog en ik heb hem dus weer in elkaar. Met name de rietwanden waren kapot. Ik heb alle rietwanden van rotan voorzien, zodat het riet vast blijven zitten. Bij een stuk heb ik stro bijgevoegd (had ik nog liggen) en ook die is nu gemaakt. Wat ik nu nog wel moet doen is de bovenste honingkamer met lijmkit in elkaar zetten. Al in de tachtiger jaren had met dor dat de verlijming niet ok was.

Volgens mij valt er niet mee te imkeren. Het enige wat je wel kunt zeggen is dat de materialen behoorlijk slijtvast zijn. Die kasten stammen uit 1985.

De grootste vraag komt nog! Wat voor raammaat gaat erin????????? Het Nederlandse raam past niet, ook het Duitse niet. Zander of Langstroth??

Vr. gr.
JP
joselito
Imker sinds: 1979
Aantal volken: 20
Bijenras(sen): carnica
Contacteer:

Re: MObee-hive restauratie

Bericht door joselito »

Kun je een museum beginnen. Achter een paar jaar er nog een flow hive bij in ruil voor nog een taart :)
Plaats reactie