1 er van is nog steeds , stevig varroa aan het laten vallen. Dit is een dagenlijkse dosis HÈ..... maak me hier zorgen over

Beste Sikkie68sikkie68 schreef:hoi allen, ik heb 4 volken en heb allen 2x volgens voorschrift WUR , mieren zuur behandeling gegeven . reeds maand geleden.
1 er van is nog steeds , stevig varroa aan het laten vallen. Dit is een dagenlijkse dosis HÈ..... maak me hier zorgen over, het volk heeft nog wat broed in onderste kamer. zijn ingewinterd qau voer volk 1.jpg
WAT KAN IK NU DOEN OM DIE VARROA TE DOEN KILLEN...??????? heb oxaal in huis maar lijkt me fataal voor de bijen die nog moeten uitlopen en de temperatuur is nog niet dat je zegt vn ze zitten dicht op tros hier in t westen aan zeeee! Zoon `leuk` Fataal tussen stadium:?volk1@.jpg
alvast dank voor mee denkengr sik
sikkie68 schreef:Hoi Primus , nee het was juist daarvoor heb er een statistiek van gemaakt en het was een gemiddelde van 20,8 graden in 5 /6 dagen 100 ml verdampt....nee daar ligt het niet aan,het was r net voor... gelukkig![]()
![]()
Tinus, Dat zou dan 5x mierenzuur betekenen sinds augustus........ Wat doet dat met de koningin en de bijen die toen al uit waren? mvg Erik.m.kolsters. schreef:Behandel dan 3 keer zo dat je de15 dagen voorbij bent.
Als het weer nu weer goed wordt dan bierviltje met mierenzuur op de varoa plank en al dat kan 3 x om de 3-4 dagen.
Een bierviltje per bak even drenken in mierenzuur, als de bijen vliegen dan verdampt het.
Een bierviltje "drenken" in de MZ ?m.kolsters. schreef: Als het weer nu weer goed wordt dan bierviltje met mierenzuur op de varoa plank en al dat kan 3 x om de 3-4 dagen.
Een bierviltje per bak even drenken in mierenzuur, als de bijen vliegen dan verdampt het.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten