Lekkende snijkraan
- Bart de Coo
- Moderator
- Imker sinds: 2003
- Aantal volken: 15
- Bijenras(sen): Bastaard
- Contacteer:
Lekkende snijkraan
Ik werk al jaren met een lekkende snijkraan en dat hangt mij nu de keel uit.
Ik stort de emmer in de emmer met snijkraan en na een kwartiertje begint het gedonder. De honing wordt tergend langzaam door kieren en naden geperst. Ik voorkom dat altijd door de honing snel in potten te doen, want zodra de druk afneemt, dan is het probleem meteen een stuk minder.
Ik zou mij graag laten adviseren over een betere snijkraan. Kun je misschien een foto plaatsen van een betere of een merk noemen?
Groet,
Bart de Coo
Ik stort de emmer in de emmer met snijkraan en na een kwartiertje begint het gedonder. De honing wordt tergend langzaam door kieren en naden geperst. Ik voorkom dat altijd door de honing snel in potten te doen, want zodra de druk afneemt, dan is het probleem meteen een stuk minder.
Ik zou mij graag laten adviseren over een betere snijkraan. Kun je misschien een foto plaatsen van een betere of een merk noemen?
Groet,
Bart de Coo
- Bart de Coo
- Moderator
- Contacteer:
Re: Lekkende snijkraan
(Mocht iemand eveneens weten hoe ik de foto in de juiste stand krijg, dan hou ik mij eveneens aanbevolen
)

-
- Imker sinds: 2004
- Aantal volken: 12
- Bijenras(sen): Buckfast.
- Contacteer:
Is de O-ring (zwarte ring in de kraan) of het tegendeel beschadigd?
Je kunt een metalen plaatje maken dat onder schroef en bout valt en de kraan stijver maakt.
in explorer kun je de foto aanwijzen en met de rechtermuisknop een menu oproepen. 6e en 7e van boven is draaien.
grtz
erik.
Je kunt een metalen plaatje maken dat onder schroef en bout valt en de kraan stijver maakt.
in explorer kun je de foto aanwijzen en met de rechtermuisknop een menu oproepen. 6e en 7e van boven is draaien.
grtz
erik.
- Hans van der Post.
- Moderator
- Imker sinds: 1962
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): F1 carnica VSH
- Contacteer: