Lekkende snijkraan
- Bart de Coo
- Moderator
- Imker sinds: 2003
- Aantal volken: 15
- Bijenras(sen): Bastaard
- Contacteer:
Lekkende snijkraan
Ik werk al jaren met een lekkende snijkraan en dat hangt mij nu de keel uit.
Ik stort de emmer in de emmer met snijkraan en na een kwartiertje begint het gedonder. De honing wordt tergend langzaam door kieren en naden geperst. Ik voorkom dat altijd door de honing snel in potten te doen, want zodra de druk afneemt, dan is het probleem meteen een stuk minder.
Ik zou mij graag laten adviseren over een betere snijkraan. Kun je misschien een foto plaatsen van een betere of een merk noemen?
Groet,
Bart de Coo
Ik stort de emmer in de emmer met snijkraan en na een kwartiertje begint het gedonder. De honing wordt tergend langzaam door kieren en naden geperst. Ik voorkom dat altijd door de honing snel in potten te doen, want zodra de druk afneemt, dan is het probleem meteen een stuk minder.
Ik zou mij graag laten adviseren over een betere snijkraan. Kun je misschien een foto plaatsen van een betere of een merk noemen?
Groet,
Bart de Coo
- Bart de Coo
- Moderator
- Contacteer:
Re: Lekkende snijkraan
(Mocht iemand eveneens weten hoe ik de foto in de juiste stand krijg, dan hou ik mij eveneens aanbevolen
)

-
- Imker sinds: 2004
- Aantal volken: 12
- Bijenras(sen): Buckfast.
- Contacteer:
Is de O-ring (zwarte ring in de kraan) of het tegendeel beschadigd?
Je kunt een metalen plaatje maken dat onder schroef en bout valt en de kraan stijver maakt.
in explorer kun je de foto aanwijzen en met de rechtermuisknop een menu oproepen. 6e en 7e van boven is draaien.
grtz
erik.
Je kunt een metalen plaatje maken dat onder schroef en bout valt en de kraan stijver maakt.
in explorer kun je de foto aanwijzen en met de rechtermuisknop een menu oproepen. 6e en 7e van boven is draaien.
grtz
erik.
- Hans van der Post.
- Moderator
- Imker sinds: 1962
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): F1 carnica VSH
- Contacteer:
Je hebt de foto direct van je mobile geupload zet deze eerst op je pc en dan op het forum.
Lekkende snijkraan? Dan mis je een zachte kunststof ring die in de tuit aan de voorkant van de kraan hoort te zitten.
Lekkende snijkraan? Dan mis je een zachte kunststof ring die in de tuit aan de voorkant van de kraan hoort te zitten.
!Hans.
-
- Imker sinds: 2016
- Aantal volken: 2
- Bijenras(sen): Carnica
- Contacteer:
Ik heb precies dezelfde en geen last van lekkage? Waar lekt hij? Als ik de foto zie dan is dat bij de 'snijplaat' en niet bij de aansluiting aan de emmer. Heb je al geprobeerd de scharnierbout wat strakker te zetten?
-
- Imker sinds: 2016
- Aantal volken: 11
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
Dat was bij mij ook het geval, idd de scharnierbout een klein stukje strakker en het was opgelost.Gait schreef:Ik heb precies dezelfde en geen last van lekkage? Waar lekt hij? Als ik de foto zie dan is dat bij de 'snijplaat' en niet bij de aansluiting aan de emmer. Heb je al geprobeerd de scharnierbout wat strakker te zetten?
-
- Imker sinds: 1973
- Bijenras(sen): carnica
- Contacteer:
Als ge een goeie snijkraan wil koop dan ééntje in inox, plastic zet zich na een tijd altijd ook al span je die bij hij zal terug gaan lekken. Dus... goedkoop is nog altijd duurkoop
MVG CP

MVG CP
- Bart de Coo
- Moderator
- Contacteer:
De kraan lekt inderdaad bij het 'snijplaatje' en niet bij de aansluiting aan de emmer.
Inox (rvs) zal zeker beter werken, vermoed ik, maar zijn die in de handel? Rvs snijkranen die je op een plastic emmer kunt monteren?
Bart
Inox (rvs) zal zeker beter werken, vermoed ik, maar zijn die in de handel? Rvs snijkranen die je op een plastic emmer kunt monteren?
Bart
-
- Imker sinds: 1965
- Aantal volken: 0
- Bijenras(sen): op dit moment geen bijen
- Contacteer:
Ik heb dit type kraan ook gehad. Je moet op tijd de afsluitringen vervangen vervangen.
Als de scharnierbout te strak zit heb je kans dat bij het dichtdoen je de afsluitring uit de groef drukt en dan lekt hij toch.
Ik heb inmiddels deze kranen vervangen door een ander type waarbij deze afsluitring vastgelijmd is. Ik weet niet of dit type in Nederland te koop is.
Jos
Als de scharnierbout te strak zit heb je kans dat bij het dichtdoen je de afsluitring uit de groef drukt en dan lekt hij toch.
Ik heb inmiddels deze kranen vervangen door een ander type waarbij deze afsluitring vastgelijmd is. Ik weet niet of dit type in Nederland te koop is.
Jos
- Kroese
- Imker sinds: 1977
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
In Windows 10 zit de:Bart de Coo schreef:(Mocht iemand eveneens weten hoe ik de foto in de juiste stand krijg, dan hou ik mij eveneens aanbevolen)
Microsoft Picture Manager standaard.
Je kunt die openen door de rechter muis te klikken op het foto bestand.
dan via "openen met" Microsoft Picture Manager" selecteren, en in dat lijstje gelijk een vinkje te zetten om die fotos altijd met dit prg te openen.
Dan via het menu "Beeld" kun je draaien, formaten wijzigen en ook de foto "Comprimeren= kleiner in MB' s maken.
Dan heb je ook geen last meer van dat de te grote (MB's) fotos geweigered worden.

https://home.kpn.nl/buckfast/ ( pedigrees)
https://home.kpn.nl/kroese.001/ (K-Teelt + KI )
https://www.youtube.com/user/buckfastimker