Afgelopen week heb ik enkele volken en broedafleggers waar ik een nieuwe koningin ingevoerd heb gecontroleerd als de koningin aan de leg was ,
het was namelijk 3 weken geleden naar het invoeren , bij 4 van de 5 kon ik geen eitjes of broed bespeuren maar ook geen koningin gezien
Daarop heb ik ze alle vier 2 ramen brias van een P moer gegeven , vanmorgen gecontroleerd op Redcellen en vreemd bij alle 4 geen redcel te bekennen
Wat kan dit betekenenen : bijen te oud om redcellen aan te zetten , of kan er iets anders aan de hand zijn wat ik misschien over het hoofd zie
Moerloos volk, wat zich niet moerloos voelt
Moderator: Hans van der Post.
-
- Aantal volken: 10
- Bijenras(sen): Carnica
- Contacteer:
-
- Imker sinds: 1957
- Bijenras(sen): carnica
- Contacteer:
Re: Moerloos volk, wat zich niet moerloos voelt
Drie weken geleden doppen vergeten?
ad staals
ad staals
-
- Aantal volken: 10
- Bijenras(sen): Carnica
- Contacteer:
Lijkt me onwaarschijnlijk heb alle ramen keurig afgeklopt , en de koninginnen waren na een dag keurig uit het kluisje
het zijn er zo veel 4 van de 5
Over vijf dagen lopen er een paar koninginnen bij mij uit , zou ik deze volken nog een onbevruchte moer kunnen geven of zou dat ook gedoemd zijn te mislukken , vreemd met de ingehangen raampjes brias doen ze niets en de bijen zijn mooi rustig oud en jong
het zijn er zo veel 4 van de 5
Over vijf dagen lopen er een paar koninginnen bij mij uit , zou ik deze volken nog een onbevruchte moer kunnen geven of zou dat ook gedoemd zijn te mislukken , vreemd met de ingehangen raampjes brias doen ze niets en de bijen zijn mooi rustig oud en jong
-
- Imker sinds: 1957
- Bijenras(sen): carnica
- Contacteer:
Het komt voor dat een koningin niet legt (kan leggen). Maak dit elk jaar wel mee in EWK.
Hier is er zo een. Maar vier van de vijf is inderdaad veel.
Je kunt er rustig een jonge niet leggende koningin indoen , als er geen koningin is wordt die wel aangenomen.
Maar ik verwacht dat je binnenkort wel broed vindt.
ad staals
Hier is er zo een. Maar vier van de vijf is inderdaad veel.
Je kunt er rustig een jonge niet leggende koningin indoen , als er geen koningin is wordt die wel aangenomen.
Maar ik verwacht dat je binnenkort wel broed vindt.
ad staals