Moderator: Hans van der Post.
Zéér goed advies Hans.Hans van der Post. schreef: ↑za 06 mar 2021, 12:49 Beste ijss Voordat je een bijenvolk op je volkstuin zet zou ik toch eerst wat over "het houden van een bijenvolk" lezen. Als je z'n volk aan zijn lot overlaat krijg je garandeert problemen in je omgeving. Het volk mag haar eigen honing houden? en als het een slechte voorjaar/zomer is.
Als het volk gaat zwermen en de zwerm hangt op een van de volkstuinen? Het volk komt vol te zitten met de varroa mijt die virussen overbrengt?
Zou eerst wat over bijenhouden lezen/cursus voordat je een volk op je tuin zet.
Maar bijenhouden is heel erg leuk ik doe het al een tijdje.
Een cursus bijenhouden volgen, maar dat is thans wel lastig.
Hallo ijsseig, je mag blij zijn dat je nog geen honingbijenvolk hebt in dezeijsselg schreef: ↑za 06 mar 2021, 11:16 Goedemorgen, ik heb nooit bijen gehouden.. Maar iemand wees me er op - ik heb een moestuin en een bijenkast op de tuin zou ideaal zijn voor bestuiving. En ik leer gelijk iets bij. Maar: wat mij betreft mogen de bijen de honing zelf houden. Kan ik een kast plaatsen met een bijenvolkje er in en die helemaal zijn gang laten gaan? Dus niets eruit halen etc? Wat is echt nodig om een bijenvolk gewoon netjes in leven te houden?![]()
![]()
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten