Ik ben nu bezig de honing er af te halen, en te slingeren. De meeste volken hadden 2 bakken (1 volk zelfs 3) en de kleine opzetters zaten met lekkere vette randen.
Echter bij het slingeren van de honing van de verenigingsstal kreeg ik de binnenste kring er niet uit. De buitenranden was dunne (ik denk nog linde) honing. Die stroperige kring moest ik kolben.
Ik dacht aan heidehoning, maar dat had ik daar nog nooit geoogst. Het smaakte en rook ook niet naar Heidehoning.
Een paar dagen later had ik het zelfde ook van de honing van thuis. Ik woon aan de rand van Apeldoorn. Hei is hier niet te vinden, hooguit wat in de tuintjes, maar dat kan die hoeveelheid niet geven.
Ook deze stroperige honing smaakte het zelfde als die van de volken op de verenigingsstal.
De afstand tussen de 2 standen is ruim 5 km. Tussen deze standen is veel weiland en landbouw grond.
Er werd al door een colega imker op Melasse gewezen, als mogelijke dracht, maar ik heb begrepen dat dit nauwelijks nog gebruikt wordt, en anders (zij men mij) wordt het wel direct afgedekt.
Ik kreeg ook nog een tip:
Staan er geen zonnebloemen in de buurt?
Of luize honing, maar ik denk dat het daar niet warm genoeg voor is geweest.
Wie heeft dit ook eens meegemaakt?
Wie heeft een tip, wat het kan zijn.
Groet,
Hennie...(die nog lang niet klaar is met slingeren, en moet gaan voeren)

(Zucht,zucht: Die Buckfasten halen veel te veel honing, ze zijn er denk ik op geselekteerd)[}:)]
Ik denk dat ik maar weer gewone bijen neem.[:o)]
Ik heb nog eens even rondgereden, maar geen zonnebloemen te vinden, wel erg veel mais. Toch luizen honing