Fotoverslag van een reis naar Sicilië. Na een veertiendaagse vakantie naar Sicilië zeer voldaan huiswaarts gekeerd. Het verblijf is in vier afbeeldingen samen te vatten: . Het weer was geweldig en de zee had de schitterende nuances van groen naar blauw . De Etna rookte tevreden en dat is hem toegestaan op het eiland, waar ik in openbare gebouwen en restaurants geen Siciliaan heb zien roken! . De bloei in de bermen was overweldigend; kilometers lang afwisselende kleuren en soorten; alles volop met bijen, vlinders en kevers, zoals je ze bij ons niet ziet. Hier in de berm vooral: klaver - komkommerkruid - slangekruid. . Geen wonder, dat er op meerdere plaatsen volop bijenkasten te vinden waren; een bijenstal hebben ze daar niet nodig! . Wie na deze reportage besluit spoorslags af te reizen, moet ik er op wijzen, dat de zomers er heet en droog zijn. Volgend voorjaar dus! Veel plezier en groet,
leuk dat jullie op jullie leeftijd nog zoveel ondernemen... Deed mijn Oma dat maar!! (die komt niet verder dan Duitsland). 1 juli is het hier ook rookvrij en dan ben ik ook erg blij.
Jelte, Sommige mensen zijn al oud en wachten op hun dood als ze nog maar net 30 zijn en andere van het zelfde ras voelen zich geestelijk op hun tachtigste nog in staat om te willen doen wat ze uitdenken. Dirk
Toch snap ik wel wat Dirk bedoelt. Mensen die rond hun dertigste zo'n gearriveerde indruk maken. Schaapjes op het droge. Vaste baan. Hypotheek. Levensverzekering. 2 koters. 's Avonds buishangen. En dat was het dan. En zo sukkelen we door naar het pensioen.
Ik denk dat je dat soort mensen onder imkers niet zo gauw zult aantreffen.[8D]
Aan de andere kant zijn bijenhouders wel mensen die gekluisterd zijn aan huis en haard, denk ik. Reizigers zijn we zeker niet, of je moet er na het inwinteren op uit trekken. Zeker in deze tijd van het jaar kun je geen kant op.
Dus hoe zou Hennie zijn volken bestierd hebben de afgelopen weken? Die moeten toch haast gezwermd hebben?
Mensen die rond hun dertigste zo'n gearriveerde indruk maken. Schaapjes op het droge. Vaste baan. Hypotheek. Levensverzekering. 2 koters. 's Avonds buishangen. En dat was het dan. En zo sukkelen we door naar het pensioen.
Sommige mensen zijn al oud en wachten op hun dood als ze nog maar net 30 zijn
Dit zal best meevallen denk ik, mensen zijn vaak aktiever dan je denkt!
Hallo Bart, Mijn Siciliëreis was in April; vóór vertrek de dames ruimte en bouwraat aangeboden; geen sprake van mogelijke zwermen; tussen 1 mei en 1 september ben ik thuis; eind augustus zijn mijn bijen ingewinterd; 8 maanden van het jaar gelegenheid genoeg om van alles buitenslands te ondernemen. Eén keer is dat fout gelopen en dat was toen ik vorig jaar in april in Amerika zat en mijn bijen thuis met een hittegolf werden geconfronteerd; dat kostte mij een paar zwermen en een paar bakken honing. En wat dan nog! die schade is snel hersteld. ook in de zomer is het zo te regelen dat je een paar weken weg kunt, hoewel ik dat zelden doe. met groet,