DAT kan je zelfs JP niet aan doen .... [}:)]kreydt schreef: .....
Lees uw eerste schrijfsels eens goed terug!
....
mvg,
Hugo (1/2 bij)
Nobodies prefetc
DAT kan je zelfs JP niet aan doen .... [}:)]kreydt schreef: .....
Lees uw eerste schrijfsels eens goed terug!
....
Maar dit soort bijdrage van uwer hand, hebben toch een lichtelijke denigrerende toon die mij niet aanstaat. Daarom toch vriendelijk zo niet dringend verzoek uwer connotatie te wijzigen. Of met andere woorden blijf aub toch weg bij dit onderwerp. U hoeft hier niet in te schrijven.Lees aub het boekje voor beginners van Speelziek en schrijf dan over uw ervaringen ipv oeverloze monologen te schrijven over uitspraken en ervaringen van anderen en die dan nog als eigen kennis te laten overkomen.
Ik heb het over 'minder gauw veel'. Misschien moet het woordje 'veel' er nog tussen uit..... Echter, Rensonnen is iets heel anders: Deze meneer zorgt eerst dat ie heel snel heel veel bijen creeert om de K. dan vervolgens kleiner te zetten. Gevolg: minder opkweek van veel jonge bijen waardoor in theorie voor varroa mijten minder cellen aangeboden worden. Het broedsucces van de varroa wordt hierdoor misschien wat minder hoog. Het kleiner zetten van de K. is nog geen broedpauze zoals die gecreeerd wordt bij het maken van een veger, maar broedbeperking.Denk je dat er een massa minder mijten zijn als je de Renson methode toepast?
Voor alle drie geldt: geen flauw idee, maar ik zou het wel graag willen weten. Verder is het bekend dat de meeste zwermen vertrekken met zeer lage hoeveeheden aantallen mijten. De imker kan dit nabootsen door het maken van kunstmatige zwermen. Vegers dus.Hoeveel oude varroa denk je dat er meer sterven?
Hoe lang denk je dat een mijt op de bijen parasiteert en nog eitjes kan leggen?
Denk je dat minder jonge bijen goed zijn voor een volk?
2 Als ik doppen ga breken, laat ik de uitkomende konigingen in het volk lopen en het volk een nachtje (en soms een dag extra) in de kast dicht.
Vraag: Als dan de eerste nazwerm vertrekt, zit daar dan de eerst uitgelopen koningin bij?
Blanken:
Jacques, maar weinig imkers kunnen hun bijen laten zwermen, en bovendien moet je erg honkvast wezen om alles op te kunnen vangen.
Alleen bij slecht weer kan je even weg, bij goed weer moet je van 10 uur 's morgens tot tot 4 uur 's middags thuis blijven.
Je moet wel erg landelijk wonen om dit te kunnen doen, ook in verband met je buren.
Vraag 2:
Zodra je doppen gaat breken en koninginnen laat inlopen is het vechten geblazen en de kleine felste en fitste koningin wint dan meestal.
Een euvel bij het aalsteren.
"die vrolijke wetenschap" denk ik dan, als ik jouw gedegen doestellingen voor ogen heb. Volgens mijn gegevens, ooit opgevist uit de litteratuur, is wat jij opschrijft, de ontwikkelingsgang van de werkster. die van de moer ziet er als volgt uit:3, 6, 7, 16; drie ei; zes larf (dus negende dag dop dicht); 7 pop. Totaal 16 dagen is de broedduur van een K.
Wijs mij nu eens aan, waar ik die onzin heb beweerd!! met een woordelijke quote graag, zonder wat jij er zelf bij fantaseert en mij probeert in de mond te leggen.Verder lees ik ook door jouw woorden heen: als je red-cellen aan laat zetten en je oogst hiervan op de 13 dag volwaardige K. dan zijn deze van oude (driedaagse) larven afkomstig .
Wijs mij nu eens aan, waar ik beweerd heb, dat moeren van 16 dagen oud uit eendags larfjes komen, en dan met een woordelijk citaat graag.Enerzijds mag ik geen moeren gebruiken van 16 dagen oud (die uit eendags larfjes komen), ..
ik ook niet.De kennis die ik hier aandraag zou ik ook liever niet wetenschappelijk willen noemen.
Conclusie: Als jij verder wilt met een moer die 16 d. over haar ontwikkeling deed, zul je onvolwaardige volken blijven houden.
Het gaat mij er niet om dat moeren 15 dagen of 16 dagen zijn. Al doen ze er tien of twintig dagen over. Voor mij is dat allemaal lood om oud ijzer. Het gaat er meer om dat jij liever niet zou natelen van oude moeren???? die een lange ontwikkeling hebben???? Begrijp ik dat goed.Wijs mij nu eens aan, waar ik beweerd heb, dat moeren van 16 dagen oud uit eendags larfjes komen, en dan met een woordelijk citaat graag.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten