Hoeveel voer moet er nu nog zijn ?
Moderator: Hans van der Post.
-
- Imker sinds: 1979
- Aantal volken: 12
- Bijenras(sen): Buckfast
- Contacteer:
Re: Hoeveel voer moet er nu nog zijn ?
Ik schrijf weliswaar dat "het me niet boeit", maar bedoel daarmee allerminst dat het niet belangrijk is dat er genoeg voer is, dat blijkt trouwens ook wel uit mijn verdere uitleg. Maar ik ben geen voorstander van "regeltjes" die voorschrijven dat er op een bepaald tijdstip nog zoveel ramen voer moeten zijn. Dat geeft alleen maar onzekerheid, zeker bij beginnende imkers. Alles hangt van zoveel factoren af.
Heb in een van m'n volken toch maar een voerrraam gehangen want het was op allemaal. en met de kou van de komende koude nachten....mogen ze van mij best wat lekker te smullen hebben 

Duurzaam en ecologisch tuinieren, imkeren en energieopwekking op mijn website (zie profiel).
- Hans van der Post.
- Moderator
- Imker sinds: 1962
- Aantal volken: 4
- Bijenras(sen): F1 carnica VSH
- Contacteer:
Als ik iets aangeef hoe het zit of wat het is, citeer ik niet uit een boek.Eddy Geurtsen schreef:Ik schrijf weliswaar dat "het me niet boeit", maar bedoel daarmee allerminst dat het niet belangrijk is dat er genoeg voer is, dat blijkt trouwens ook wel uit mijn verdere uitleg. Maar ik ben geen voorstander van "regeltjes" die voorschrijven dat er op een bepaald tijdstip nog zoveel ramen voer moeten zijn. Dat geeft alleen maar onzekerheid, zeker bij beginnende imkers. Alles hangt van zoveel factoren af.

Hou al een "paar jaar" bijen. Maar dit zegt eigenlijk niets!
Alleen een beschouwer kan de tijd in jaren gebruiken om wat te leren en door te geven.

!Hans.
Euhh 2 pagina's verder. Van alles gezegd en geschreven. Kennelijk een lastige.
Heb ze vandaag maar 2.5 kg apifonda gegeven. Volgens mij net op tijd. Ze waren uitermate humeurig.
Heb ze vandaag maar 2.5 kg apifonda gegeven. Volgens mij net op tijd. Ze waren uitermate humeurig.
groet,
Peter
Peter