Hoeveel voer moet er nu nog zijn ?

Praktijk-onderwerpen.

Moderator: Hans van der Post.

Eddy Geurtsen
Imker sinds: 1979
Aantal volken: 12
Bijenras(sen): Buckfast
Contacteer:

Re: Hoeveel voer moet er nu nog zijn ?

Bericht door Eddy Geurtsen »

Ik schrijf weliswaar dat "het me niet boeit", maar bedoel daarmee allerminst dat het niet belangrijk is dat er genoeg voer is, dat blijkt trouwens ook wel uit mijn verdere uitleg. Maar ik ben geen voorstander van "regeltjes" die voorschrijven dat er op een bepaald tijdstip nog zoveel ramen voer moeten zijn. Dat geeft alleen maar onzekerheid, zeker bij beginnende imkers. Alles hangt van zoveel factoren af.
AndreasH
Contacteer:

Bericht door AndreasH »

Heb in een van m'n volken toch maar een voerrraam gehangen want het was op allemaal. en met de kou van de komende koude nachten....mogen ze van mij best wat lekker te smullen hebben :-)
Duurzaam en ecologisch tuinieren, imkeren en energieopwekking op mijn website (zie profiel).
Hans van der Post.
Moderator
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 4
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Contacteer:

Bericht door Hans van der Post. »

Eddy Geurtsen schreef:Ik schrijf weliswaar dat "het me niet boeit", maar bedoel daarmee allerminst dat het niet belangrijk is dat er genoeg voer is, dat blijkt trouwens ook wel uit mijn verdere uitleg. Maar ik ben geen voorstander van "regeltjes" die voorschrijven dat er op een bepaald tijdstip nog zoveel ramen voer moeten zijn. Dat geeft alleen maar onzekerheid, zeker bij beginnende imkers. Alles hangt van zoveel factoren af.
Als ik iets aangeef hoe het zit of wat het is, citeer ik niet uit een boek. :be2:
Hou al een "paar jaar" bijen. Maar dit zegt eigenlijk niets!
Alleen een beschouwer kan de tijd in jaren gebruiken om wat te leren en door te geven. :whistle:
!Hans.
Bok
Contacteer:

Bericht door Bok »

Euhh 2 pagina's verder. Van alles gezegd en geschreven. Kennelijk een lastige.

Heb ze vandaag maar 2.5 kg apifonda gegeven. Volgens mij net op tijd. Ze waren uitermate humeurig.
groet,

Peter
Plaats reactie