iemand nog ideeen?

Moderator: Hans van der Post.
Het verschil in prijs kan te maken hebben met bijvoorbeeld gemeentesubsidie. De ene gemeente geeft dat wel en de andere gemeente geeft geen subsidie. Dat is aan de "opbrengst" kant. Ook in de kosten kunnen verschillen bestaan. De huur die onze vereniging moet betalen voor het leslokaal is vrij laag. Ik kan mij voorstellen dat andere verenigingen hiervoor meer (of helemaal niets) betalen. En zo kan je nog even doorgaan. Met andere woorden het cursusgeld is afhankelijk van diverse omstandigheden.Wat mij verbaasd over de cursusen is dat er een grote prijs verschil is tussen de verschillende verenigingen. Ik betaal ongeveer 90 euro voor 8 theorielessen
en een stuk of 12 praktijklessen. Vind 140 euro best prijzig voor een cursus had het ook niet gedaan voor dat bedrag.
Hennie je hebt in pricipe gelijk,Oude Essink schreef:Dat is correct, maar als je de kosten voor een verantwoord bijenhouden kunt drukken door gezamenlijk optreden via een vereniging, is de keus toch snel gemaakt; bij verantwoord imkeren heb je bovendien de kosten van de vereniging, die je daarbij behulpzaam is er snel uit en dan laat ik de noodzaak van gezamenlijk optreden naar de overheden nog buiten beschouwing. Ik voor mij ben lid van ANI en NBV; daarnaast van meerdere subverenigingen alsook van de Verein APIS in Rheinland Westfalen. Imkers kennen mij eigenlijk alleen via dit forum en daar zit ik niet op "voor de gezelligheid". Door mijn lidmaatschap steun ik die verenigingen in hun activiteiten, die de bijenteelt en mij als imker zeer ten goede komen; als ik verantwoord de opbrengsten van mijn imkeren aan de man/vrouw breng heb ik de kosten er zo uit.
dominique schreef:
je begint met bijenhouden voor de bijen en niet voor het verenigingsleven,
(die kosten zijn snel uit mijn hoofd successievelijk: 40 ANI - 60 NBV - 20 APIS - en nog wat kleinere bedragen; d.i. totaal plm. € 150,-)
Misschien een andere vereniging kiezen ( zie onderstaande ) voor E 30,00 per jaar ?? en gelijk een functiesemar schreef:
Vroeger kon je met de afdeling nog reizen naar koolzaad en distel,
Ja, heb je al een volk?Bijan schreef:Hallooo jongens, ik heb nog steeds geen mentor in de omgeving van Rotterdam gevonden.
iemand nog ideeen?
Is dat niets geworden?Bouna schreef:Bijan,
Ik ken wel iemand voor je in Rotterdam.
Ik heb je een pm gestuurd met de contactgegevens.
Groeten
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 7 gasten