Spiegeltje, spiegeltje aan de wand. Wie heeft de leukste bijenstand van het land!

Deze rubriek is bestemd voor berichten, die niet in de andere rubrieken passen.
Jelte Pieter Dijkstra
Imker sinds: 1998
Aantal volken: 0
Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Contacteer:

Re: Spiegeltje, spiegeltje aan de wand. Wie heeft de leukste bijenstand van het land!

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra »

Helaas heb ik geen fototoestel. Zjef
Dan wordt dat tijd om er een te kopen :be5: :be5:
JP
bee-tree
Imker sinds: 1965
Aantal volken: 30
Bijenras(sen): Westerwolds landras
Contacteer:

Re: Spiegeltje, spiegeltje aan de wand. Wie heeft de leukste bijenstand van het land!

Bericht door bee-tree »

Daar LOOP ik vaak al aan te denken, Jelte, maar er ZIT een groot nadeel aan. Hoezo ?
Me kennende ZIT ik dan uren te bukken en STA STIL bij elke dikke boom die ik tegenkom.
Er is oneindig veel te fotograferen. Eén door mij van bijenbakken GECONSTRUEERDE schappenkast
puilt uit van duizenden dia's over natuur en landschap. Ze STAAN er maar te STAAN.

Verslaafd raken aan de smart-phone is slechter voor de rug dan al die biodiverse BEWEGINGEN
die m'n imkeren tot een gezonde lichaams- en denksport maken.
Ik wil m'n benen niet overruled laten worden door asobikes als ik op de knieën ZITTEND
de zoveelste 'leuke' zweefvlieg gebiologeerd aan het focussen ben.
Nu nog even on topic. Ik heb twee winterstanden. De grootste staat thuis niet onder dak.
De kleinere bestaat uit 5 kasten in een voormalige nostalgische kleine schaapskooi in een natuurgebied.
Die vind ik funny'er staan.
Kleurenscala en rangschikking van de thuisstand lijken op het schilderij van Albertus ofwel Apiario. Zj. :b10:

P.S.Vanmorgen heb ik een alternatief muizen-en spitsmuizen verkleinblok met behulp van 'n handzaag
en hamer en 'n spijkertje HANDMATIG GEFABRICEERD uit een
bedraad honingkamerraampje zonder raat er in. Het functioneert al bij 'n volk. Moet 't ook op de foto ?
bee-tree
Contacteer:

Bericht door bee-tree »

Daar heb je blijkbaar niet van terug, Jelte. Je ZAT vannacht nog in het Forum en je hebt je vingers
niet aan het WERK gezet, of het moet in een ander topic zijn geweest.

Ik heb 5 uur nachtrust achter de rug, hoewel !
M'n denk- en droomcentra zijn langer dan normaal ACTIEF geweest.
In mijn droom zag ik grote overeenkomsten tussen jouw bijenstanden en de mijne,
dus doe me 'n plezier en plaats wat foto's er van in het forum. Zjef :b10:
Jelte Pieter Dijkstra
Imker sinds: 1998
Bijenras(sen): baastaard (mijn lievelingsbij), ca, bu
Contacteer:

Bericht door Jelte Pieter Dijkstra »

Heb je een voorziene blik? Ik zat idd laat nog vannacht achter het scherm, maar ik dacht morgen geeft mijn geest een beter uitgedachte reactie. Ik laat de gekozen woorden nog een nachtje rijpen.

Ik lees vooral fabelachtig smoesjes (= mooi bedacht). Je lijkt wel een FOMO! Je hoeft niet ALLES op de foto zetten, enkele je bijenstand en MET ons delen. Wil je pas echt aantonen hoe 'rijk' je bent (+aantal bijenkasten), dan kun het beste je 'belastingaangifte' maar vrij geven (=foto's). Zoals je hopelijk weet waardeer ik je creatieve pennenvruchten erg, maar een eenmalig fotootje zal al jouw verhalen in een mooi ingericht toneel plaatsen en niet ergens in duistere coulissen.

ps ik heb in het verleden verschillende foto's geplaats over allerhande topics (maar de laatste jaren bijna niet meer).
JP
Hans van der Post.
Moderator
Imker sinds: 1962
Aantal volken: 4
Bijenras(sen): F1 carnica VSH
Contacteer:

Bericht door Hans van der Post. »

Goed weer terug naar het onderwerp.

Dit is de bijenstand van de afdeling Oegstgeest. ( zomer 2014)
Gelegen op de buitenplaats Oud-Poelgeest waar Boerhave heeft gewoond.
Veel van zijn sporen zijn nog in het voorjaar zichtbaar in de vorm van Stinzeplanten.
Boerhave was ook Hortulanis van de Hortus in Leiden.
Alles wat aan plantmateriaal daar teveel was werd in de buitenplaats Poelgeest geplant.
Bijlagen
bijenstand-poelgeest.jpg
!Hans.
bee-tree
Contacteer:

Bericht door bee-tree »

Imkerbroeder, zo als in Oegstgeest ziet mijn bijenstand bij huis er ook uit, maar dan alles in één rij,
mooi onder overhangende takken en toch de zon er op. Zjef :b10:
joselito
Imker sinds: 1979
Aantal volken: 20
Bijenras(sen): carnica
Contacteer:

Bericht door joselito »

Door totale broedafname toe te passen zijn mijn bijen super gezond maar ik krijg er wel te veel bijen door :)
Bijlagen
006.JPG
Paul67
Imker sinds: 2012
Contacteer:

Bericht door Paul67 »

Ik heb toch een aantal mooie standfoto's gezien, sjiek zeg!
Van mijn stand echter geen foto....ze staan in de open lucht en het zijn "maar" 2 volkjes...

Misschien volgend jaar :be2:

Gr P
Bart de Coo
Moderator
Imker sinds: 2003
Aantal volken: 15
Bijenras(sen): Bastaard
Contacteer:

Bericht door Bart de Coo »

Mag ik mensen oproepen om dit soort foto's te versturen naar de redactie van Bijenhouden?

De redactie koestert de rubriek 'Bijen op stand', waarin wij een mooie foto plaatsen met commentaar.

Stuur maar naar redactie@bijenhouders.nl. Een toelichting van laat ons zeggen 200 woorden en een exacte locatiebepaling zeer welkom.

Groet,

Bart
ErikS
Imker sinds: 2004
Aantal volken: 12
Bijenras(sen): Buckfast.
Contacteer:

Bericht door ErikS »

Cool, doe ik. Zal eerst een betere foto maken van de opstelling bij mijn ouders.

Heb 4 locaties en 2 zijn leuk. Zal kijken of de andere 2 ook op de foto te krijgen zijn.....
Plaats reactie