De ergste vijand van bijen is en blijft de mens met zijn zucht naar maximale uitnutting, gifgebruik en natuurvernietiging
Bijenhouders maken dat gelukkig voor een klein deel weer wat goed

Helemaal mee eens!FrancA schreef:De hoornaar is in het gehele plaatje idd maar een kleine speler
De ergste vijand van bijen is en blijft de mens met zijn zucht naar maximale uitnutting, gifgebruik en natuurvernietiging
Bijenhouders maken dat gelukkig voor een klein deel weer wat goed
Hoornaars gaan niet de kasten in, denk ik. Dat heb ik ze hier nog niet zien doen. Ze vangen vliegende bijen in de vlucht.ronaldd schreef:De firma Nicot verkopen anti hoornaar vlieggatschuiven passen bij een nicot bodem, te koop Bijenhof
En zo is het maar net! Loopt elke imker elke dag langs zijn kasten om spinnenwebben - met spinnen weg te halenjoselito schreef: [....] Hoornaars gaan niet de kasten in, denk ik. Dat heb ik ze hier nog niet zien doen. Ze vangen vliegende bijen in de vlucht.
Als je maar één kast hebt kan dat misschien een probleem vormen, maar hier met een hele rij kasten betekenen die paar gevangen bijen niets.Er worden er veel meer gevangen door spinnen.
Dat zou ook mijn gedachte zijn, Hans, Maar de beschrijving van een totaal leeggeroofd vitaal volk in mei, juni kon ik anders ook niet verklaren.Dit is nu een sprookje. Een hoornaar volk is in juni nog niet groot heeft tussen de vijftig en honderd werksters.
Waar hebben we het over.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten