En de meestal zelf uitgevonden volgens goeddunken van de imker zelf

MVG cp
Dat kan ik alleen maar beamen...Primus schreef:Als ik zo al die reakties lees geloof ik echt niet dat een beginnend imker hier nog wijs uit kan worden, zoveel imkers zoveel ideeën!
En de meestal zelf uitgevonden volgens goeddunken van de imker zelf![]()
MVG cp
Ik snap dat dit moeilijk is, 1000 imkers, net zo veel meningen en ervaringen.Primus schreef:Als ik zo al die reacties lees geloof ik echt niet dat een beginnend imker hier nog wijs uit kan worden, zoveel imkers zoveel ideeën!
En de meestal zelf uitgevonden volgens goeddunken van de imker zelf![]()
MVG cp
Ik heb zelf geen Carnica, maar ik denk dat je gelijk hebt. Het is een heel verschil dat als je in deze tijd geen of nauwelijks broed hebt, dat je de mijten er dan ook eerder en beter af kunt hebben.Primus schreef:Vermoedelijk zijn de hoge temperaturen in augustus en september de oorzaak van nog veel broed waar andere jaren de volken afzwakken naar wintersterkte bleven ze dit jaar door broeden op volle sterkte.
En volgens mijn bescheiden mening is dit de oorzaak dat er op dit tijdstip nog zoveel varaomijten zijn.
Hopelijk krijgen we eind november begin december wat vorst zodat we een doeltreffende oxaalzuur behandeling kunnen toepassen.
MVG CP
Ik heb nog geen signalen gezin of gehoord (van anderen). Dat klinkt niet best. Hier al mijn volken nog, maar een aantal op 1 stand zou ik toch nog willen behandelen...Maar heeft dat nog zin? Volgens jou Hennie wel?Hier hoor ik al imkers die nu al volken verloren zijn. Vermoedelijk zijn de hoge temperaturen in augustus en september de oorzaak van nog veel broed waar andere jaren de volken afzwakken naar wintersterkte bleven ze dit jaar door broeden op volle sterkte.
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 1 gast