Ze zijn bijna op volle oorlogssterkte

De nectar komt hier nu met emmers tegelijk binnen

Morgen de rest van de Dadanten extra honingkamers geven.
Het stinkt hier s'avonds ook van de nectar damp.Alex Mönch schreef: De nectar komt hier nu met emmers tegelijk binnen![]()
John,hier gaat de dracht door tot eind juli mits het weer natuurlijk geen roet in het eten gooit.JohnHoogendoorn schreef:Ik vraag mij af Alex, wanneer het stapelen van honingkamers overgaat in het afhalen van de verzegelde ramen honing? Stapelen houdt een keer op. Ook bij jou komt de zwermtijd eraan. Doe je aan koninginnenteelt of maak je afleggers als de meeste dracht over is?
Wij zijn ons aan het voorbereiden voor de teelt en vermeerdering. De pleegvolken voor de eerste twee series zijn voorbereid. De eerste serie gaan we vrijdag omlarven. 10 dagen daarna begint de vermeerdering door het maken van schudzwermen. Gelijk met het maken van de schudzwermen halen we de rijpe honing af. Dan begint een leuke tijd. Het opbouwen van jonge volken met goede standbevruchte koninginnen. Elk jaar is het weer een feest om te zien hoe de jonge volken op bruidsvlucht gaan op de bevruchtingsstand. Ook de volksontwikkeling op schone raat van de jonge volken is elk jaar weer een feest om te zien.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten