Bijensteken blijken bij sommige mensen allergische reacties op te roepen( zie de foto van mijn vrouw).
Dat gebeurde dus bij mijn vrouw. Een desensibilisatie behandeling heeft haar misschien geholpen maar 100 % zeker ben je nooit.

Een Epi-pen , (een automatische injectiespuit) maar achter de hand houden voor het geval dat...
Een uiterst vervelend gevoel is het, als je voelt, dat bijen in je broekspijpen omhoog kruipen en het zogenaamde 'klok en hamerspel' gaan benaderen !
Het gedrag en de bewegingen van de getroffen imker zou voor Bert Haanstra ( film Alleman en Fanfare) de bekende Nederlandse cineast, een uitgelezen moment zijn, om in en outs van de imkerij op beeld vast te leggen.
Ooit reed ik met een bevriende collega imker vanuit de koolzaadvelden over de dijk vanuit Lelystad naar Enkhuizen. Achter in de auto hadden we een paar bijenkasten staan, die op een of andere manier waren opengegaan !. Wij zetten maar hard de autoventilator aan om de bijen naar achteren te houden.
Tot onze schrik zagen wij, rijdend op de dijk, in de verte dat bij Enkhuizen de brug werd geopend !! Wat nu ??? Ik verminderde de snelheid terwijl het achterraam geleidelijk werd bedekt met een bruine , hevig zoemende bijenlaag

Verschillende Heiligen werden aangeroepen en andere, weinig diplomatieke termen( ***&**) werden uitgeroepen, terwijl wij de brug steeds verder naderden.

[/attachment] God zij dank konden wij, zij het langzaam, in de stoet wachtende auto's meerijden en thuisgekomen konden we snel met bijenkap op, de boel weer lossen. Zou de ANWB ons ooit uit een benarde situatie als deze hebben verlost ??

Eerder reed ik op de Vogelweg in Flevoland ( terug van de veldbonen), met een aanhangertje met bijenkasten, 's avonds laat( 22.30 u) bijna op doodgereden- en verdwaasd lopende, aangereden koeien, die op de weg lagen en liepen !!!.

Voor mij was een auto vol op de losgebroken koeien gereden. De auto lag op zijn kop in de berm ! De bestuurder was met de schrik vrijgekomen.
Hoe kan je lot aan een zijden draad hangen Als wij geen auto voor ons hadden gehad dan.. ) zeker als je met bijen op pad gaat,
en ....hoe avontuurlijk kan imkeren soms zijn . Ik kan er nu een boek over schrijven.