Mijn aanvankelijke plan een reportage te maken van het leven van kolibries en de flora die daar bij hoort, heb ik uiteindelijk moeten laten varen. In San Francisco was er op dit gebied een en ander te doen. Daarna ben ik oostwaarts getrokken; heb inmiddels de volgende staten doorkruist: Florida - Nevada - Utah- Arizona - zit nu in Colorado. Vanaf Oost Florida begon het woestijngebied met rots, zand en verdroogde dennetjes; dat ging alle genoemde staten zo door
( 2500km.) tot in Colorado, waar al spoedig de besneeuwde Rocky Mountens zich aandienden. Geen mooie bloemen dus en geen kolibries.
De natuur overigens schitterend; rivieren door die woesternij schiepen prachtige rotsformaties met overweldigende vormen, dieptes en kleuvarianten; in heel europa vind je zo iets niet!! Uiteindelijk
heb ik mijn fotografische kunsten daarop gericht. Flora en fauna in die Canyans zijn schitterend, maar je kunt niet van de gebaande paden afwijken en bovendien moet je dusdanig klimmen en dalen, dat het ondoenlijk is fotoapparatuur mee te sjouwen. De paar kolibries die ik incidenteel tegenkwam lieten zich moeilijk fotograferen om dat het weer te donker was.
Ik zit nu op een plateau boven in de Rocky Mountens en bezocht daar een paar goudmijndorpjes. Ben een mijn in gegaan met de mijnwerkerslift een halve km. naar beneden. heel boeiend, maar ben uitermate tevreden met mijn imkershobby.
Na het weekend gaat de tocht vliegend naar de Oostkust, south Karolina.
Misschien is daar meer flora/fauna te vinden. Overigens heb ik tot nog toe een paar honingbijen gezien, een op een viburnumachtige plant en een groter aantal op een strook prachtig bloeiende paardebloemen. Dat leverde een schitterende foto op met een ruime klont rozerode pollen. Laat ik nog zien.
Mijn tuin wordt inmiddels ddor mijn dochter verzorgd. De bijen: ik zie wel. hartelijke groet,
hennie oes