Mijn bijen vinden suiker deeg ook nu tijdens de lindedracht heerlijk.
groeten
Tieme
Volk met honingkamer voeren
Moderator: Hans van der Post.
- Bart de Coo
- Moderator
- Imker sinds: 2003
- Aantal volken: 15
- Bijenras(sen): Bastaard
- Contacteer:
Re: Volk met honingkamer voeren
Ik heb nu suikerdeeg op mijn vegers liggen en inderdaad vinden ze dat minstens even lekker als de linde, als ze daarop vliegen.
Maar heb jij dan die pakken suikerdeeg op kasten met een honingkamer liggen, Tieme? Nee toch?
Bart
Maar heb jij dan die pakken suikerdeeg op kasten met een honingkamer liggen, Tieme? Nee toch?
Bart
- Tieme
- Imker sinds: 2003
- Aantal volken: 25
- Bijenras(sen): Carnica (beebreed 55-2) en Buckfast
- Contacteer:
Hallo Bart,
IK heb op de volken die nu de lindehoning binnen moeten halen geen deeg liggen. Ernaast staan echter jonge volken die altijd deeg op hebben liggen om eventuele regenperiodes te overbruggen. Die eten nu vrolijk door, maar halen ook op de linde.
groeten,
Tieme
IK heb op de volken die nu de lindehoning binnen moeten halen geen deeg liggen. Ernaast staan echter jonge volken die altijd deeg op hebben liggen om eventuele regenperiodes te overbruggen. Die eten nu vrolijk door, maar halen ook op de linde.
groeten,
Tieme
-
- Imker sinds: 2005
- Aantal volken: 10
- Bijenras(sen): Carnica
- Contacteer:
Ik zou toch wel eens de labotesten van sommigen van jullie 'honing'stalen willen zien.
Is het echt nodig om die laatste druppel uit die bijen te wringen?
Imkeren is voor 90% van jullie een hobby en een hobby doe je vooralsnog in de eerste plaats voor je plezier en tijdverdrijf
Wil je echt méér honing? Zet dan een paar extra kasten, maar zorg ervoor dat je honing 100% zuiver blijft en wees trots op je zuiver natuurproduct.
Groeten
Joachim
Is het echt nodig om die laatste druppel uit die bijen te wringen?
Imkeren is voor 90% van jullie een hobby en een hobby doe je vooralsnog in de eerste plaats voor je plezier en tijdverdrijf

Wil je echt méér honing? Zet dan een paar extra kasten, maar zorg ervoor dat je honing 100% zuiver blijft en wees trots op je zuiver natuurproduct.
Groeten
Joachim
Ben het eens met m'n voorganger. En m'n bijen ook. Die hebben het suikerdeeg er toch weer mooi uitgesleept... Hadden ze toch echt geen behoefte aan met de linde in bloei (wat alweer bijna voorbij is hiero)....
Duurzaam en ecologisch tuinieren, imkeren en energieopwekking op mijn website (zie profiel).
Duurzaam en ecologisch tuinieren, imkeren en energieopwekking op mijn website (zie profiel).
-
- Imker sinds: 1997
- Aantal volken: 15
- Bijenras(sen): Carnica, mellifera, bastaard
- Contacteer:
Het lijkt me vrij helder.
Volken die honing halen die je wilt hebben voer je niet bij met suiker.
Groeiende volken waar je geen honing uit wilt winnen moet je in de gaten houden en zonodig bijvoeren. Waarbij suikerdeeg het meest practisch is.
L
Volken die honing halen die je wilt hebben voer je niet bij met suiker.
Groeiende volken waar je geen honing uit wilt winnen moet je in de gaten houden en zonodig bijvoeren. Waarbij suikerdeeg het meest practisch is.
L