Ik zag de bijenwolf nog geen bijen vangen. Ik heb een plek in mijn tuin met een vrij steile kant. Daar zal ik eens opletten om een een nestingang te vinden. Het is een aanwinst voor mijn tuin, als het er geen honderden worden, want ze gebruiken voor het broed praktsch alleen honingbijen.
Huib, in de zomer spreek men hier meer Duits dan Nederlands. Als die toeristen inderdaad zouden zorgen voor dit soort presentjes zou ik dat niet erg vinden. Het is leuk bedacht maar, het zal niet zo zijn.
Ik heb aan het eind van de middag vandaag (inmiddels gisteren, zie ik op mijn computerklok) nog wel een Duitser geholpen die in enige nood verkeerde. Hij was op het strand en een bijenzwerm had zich in zijn rugzak genesteld. Hij kon niet weg, want al zijn spullen zaten daarin. Hij had de rugzak een paar honderd meter over het strand gesleept aan een touw in de veronderstelling dat hij de zwerm zo zou kwijtraken. Dat was een misvatting. Ze bleven waar ze waren of vlogen mee. Via de strandwacht zijn kreeg ik de oproep.
Ik heb wel eerder zwermen op het strand geschept, altijd met veel bekijks. Soms hingen ze aan een parasol, een tafeltje op een terras, een paal van een golfbreker of een strandhuisje, maar in een rugzak van een Duitser, nee, dat nog nooit. Ik heb er wat foto's van en zal ze nog wel eens op het forum publiceren.
Groetend, Albert