Hallo,
Zelf heb ik nog geen problemen gekend met het moerroostertje voor het voederbakje. 1tje was ik kwijt geraakt. Dat heb ik vervangen door een klein stukje van een gewone moerroster.
Als er warbouw is in het bakje en het moertje verschuilt zich daar...
Voor de kleine opening vooraan, ben ik overal een stukje darrerooster aan het plaatsen zodat alle kastjes een reisje naar Ameland kunnen maken.
Het andere koningin roostertje, wordt met een duimspijker aan de buitenzijde bevestigt, zo dat het kan schuiven. Bij thuiskomst van Ameland kan het dan worden gedicht.
mvg
Theo
Moerroostertje in Apideakastje
-
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Re: Moerroostertje in Apideakastje
Dat moeten dan wel 'bovenmaatse' moeren zijn. [;)] Gaat het hier om het borststuk (thorax), het achterlijf (abdomen) of om de kop (caput), waarmee ze vast blijven zitten of wat er niet door kan? Ik denk dat ze gemakkelijker door een draadroostertje gaat dan door een gestanst roostertje, waaraan veelal wat braam zit.Hennie schreef: .... echter de gestanste darrenroostertjes die ze toen verkochten waren 5 mm en dus te klein. Waarschijnlijk ligt het ook een beetje aan het ras.
Zijn ze toen overgestapt van 5 mm gestanste- naar 5 mm draadroostertjes of ook van 5 mm draadroostertje naar 5,2 mm draadroostertje?Wij hebben er indertijd altijd op aangedrongen om het naar 5.2 mm op te frezen/vijlen. De darrendraadroosters van Wagenigen zijn goed
Op de site van het Bijenhuis zie ik geen DRAADdarrenroostertje tbv de koninginnnenteelt.
!Piet