Gaarne wil ik je vragen om met bewijzen te komen ( te funderen ) waarom amitraz een middel is wat iedereen zou moeten gebruiken vooral als hij niet lui is van lichaam en geest.
En kom nu niet aan met "" het werkt zo goed""
Waarom zet je niet op je honingetiquet: Bijen behandelt met zuivere Amitraz.
Als je zegt dat het je absoluut niet interesseseerd of een middel schadelijk is voor mens en milieu dan kan ik dat nog een mening noemen en je respecteren wat betreft je duidelijkheid.
Ik wil niet onaardig zijn maar wel duidelijk.
Je verdraaid het hele verhaal!!
Iedere imker probeert op zijn eigen manier het varroaprobleem het hoofd te bieden, het is vaak vallen en opstaan. Alle goede raad is welkom, maar met opmerkingen als: "Imkers die werken met Amitraz staan wel erg ver af van hun "natuurlijke" hobby". en: "Dus mensen die amitraz gebruiken zijn luie mensen" voel je jezelf toch weleens op je pik getrapt, Zeker als blijkt dat deze mensen zelf ook
niet wettelijk toegestane chemische middelen blijken te gebruiken zonder de gevolgen precies te kennen!
Graag eerst goed nadenken voor je dit soort opmerkingen plaatst ! De eerste impulsieve reakties zijn niet altijd de beste, en geven vaak een negatief beeld.
Ik heb nergens gezegd dat amitraz een middel is wat iedereen zou moeten gebruiken!! Ik heb het als proef gedaan(zie bovenaan: de proef op de som, één doekje) Dat
'lui van lichaam en geest' slaat echt helemaal nergens op, domme opmerking dus, geen tijd aan besteden! En dat geldt ook voor deze opmerking:"
Waarom zet je niet op je honingetiquet: Bijen behandelt met zuivere Amitraz."
volgende:"
Als je zegt dat het je absoluut niet interesseseerd of een middel schadelijk is voor mens en milieu", nou, dat zeg ik absoluut níet, als (ex)chemisch analist heb ik misschien een andere kijk op chemische stoffen dan jij. Heb jij je weleens afgevraagd of de kankerverwekkende stoffen in tabaksrook schade geven? of het neerslaat op de bijenwas en de aanwezige nektar/honing of misschien zelfs wel opgenomen? Toch wordt dit massaal herhaaldelijk in de kasten geblazen! De drukinkt en resten van oplosmiddelen uit de kranten die bij het verenigen gebruikt worden?
Ben je op de hoogte van de hoeveelheid werkzame stof in TacTic?, welke vorm van amitraz opneembaar is door bijenwas en welke niet?
onder welke omstandigheden wel of niet? hoelang het werkzaam blijft?
welke concentratie door de was kan worden opgenomen, of dit uberhaupt schadelijk is voor menselijke consumptie?
Ken je de preciese samenstelling van Bienenwohl, wat je zelf gebruikt?
Ik zeg niet dat we Amitraz moeten gebruiken, maar als het een uiterst redmiddel voor onze volken kan zijn (bv in het geval gerard.b.w.vos) mogen we het niet zomaar van tafel vegen omdat je 'gehoord hebt' dat het opgenomen kan worden in bijenwas en misschien kankerverwekkend is. Het is meestal niet de stof op zich, maar de concentratie hiervan die schadelijk is. Bijna alle stoffen zijn kankerverwekkend in bepaalde hoeveelheden toegediend.
(zie ook:Chemische bestrijdingsmiddelen
http://www.bijenhouden.nl/forum/topic.asp?TOPIC_ID=6796)